Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Aplikovaný marketing - vypracované otázky ku skúške

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
4,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47196
Posledná úprava
08.01.2018
Zobrazené
1 200 x
Autor:
katka.orolinova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
Marketing
-súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu
- sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt
-celé podnikanie, videné z hľadiska jeho konečného výsledku, teda z pohľadu zákazníka

Základné pojmy
Potreba - vyjadrenie objektívneho stavu, pociťovaný nedostatok niečoho
Požiadavka - pociťovaná potreba, vyjadrenie subjektívneho stavu, potreba chcieť niečo konkrétne.
Dopyt - časť potrieb, ktorá sa realizuje prostredníctvom výmeny na trhu. Jej rozsah je daný kúpnou silou spotrebiteľov a ich ochotou nakúpiť. Dopyt existuje len po konkrétnych druhoch tovaru za určité ceny.
Ponuka - tá časť dodávateľských zdrojov, ktoré sú určené pre uspokojenie dopytu prostredníctvom trhovej výmeny.
Trh - miestne a časové sústredenie predávajúcich (ponuka) a kupujúcich (dopyt), ktorí vymieňajú tovar.
Výmena - proces, pri ktorom tovar mení svojho majiteľa.
Transakcia - individuálny akt výmeny, môže byť peňažná (tovar za peniaze) alebo bártrová (tovar za tovar)

Kľúčové slová:

marketing

otázky

informačný systém

pozorovanie

dopytovanie

marketingová komunikácia

cyklus produktu

medzinárodný marketing



Obsah:
  • 1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
    2. História marketingu, chápanie jednotlivých koncepcií, teritoriálne odlišnosti marketingu, marketingová koncepcia
    3. Marketingové prostredie - makroprostredie, mikroprostredie
    4. Marketingový informačný systém
    5. Marketingový výskum - definícia, hlavné úlohy, druhy, kroky
    6. Informácie v marketingovom výskume - zdroje informácií, delenie informácií, metódy zhromažďovania informácií
    7. Dopytovanie ako metódy zhromažďovania informácií (dotazník)
    8. Pozorovanie, meranie postojov, experimenty, kvalitatívne metódy zhromažďovania informácií
    9. Nákupné správania zákazníkov, rozhodovací proces, faktory pôsobiace na rozhodovací proces zákazníkov
    10. Rozhodovací proces podnikov, typy nákupných situácií
    11. Trh, marketing a trh, segmentácia trhu
    12. Charakteristika produktu, FED faktor, komplexný produkt, marketingový mix pri produkte
    13. Značka, dizajn, štýl, obal produktu
    14. Cena, faktory ovplyvňujúce cenu, tvorba ceny
    15. Stratégie uvádzacej ceny, cenové zľavy, cenová diferenciácia
    16. Distribúcia, organizácia distribučných kanálov
    17. Komunikácia v marketingu, využitie foriem komunikácie
    18. Reklama, požiadavky na reklamu, subjekty zodpovedné za reklamu
    19. Podpora predaja, public relations, osobný predaj
    20. Online marketingová komunikácia
    21. Životný cyklus produktu
    22. Marketing služieb - rozvoj služieb, charakteristika služieb, špecifiká služby a výzvy pre marketing služieb, marketingový mix v službách, služba, úroveň služieb
    23. Cena v službách, cenový mix, cenové stratégie
    24. Komunikácia v službách, marketingový výskum
    25. Distribúcia, materiálne prostredie, procesy v službách
    26. Marketingové plánovanie - definícia, druhy marketingových plánov, postup marketingového plánovania, marketingové ciele a stratégie v marketingu
    27. Marketingový plán - definícia, štruktúra
    28. Medzinárodný marketing
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko