Popis:
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
Marketing
-súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu
- sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt
-celé podnikanie, videné z hľadiska jeho konečného výsledku, teda z pohľadu zákazníka
Základné pojmy
Potreba - vyjadrenie objektívneho stavu, pociťovaný nedostatok niečoho
Požiadavka - pociťovaná potreba, vyjadrenie subjektívneho stavu, potreba chcieť niečo konkrétne.
Dopyt - časť potrieb, ktorá sa realizuje prostredníctvom výmeny na trhu. Jej rozsah je daný kúpnou silou spotrebiteľov a ich ochotou nakúpiť. Dopyt existuje len po konkrétnych druhoch tovaru za určité ceny.
Ponuka - tá časť dodávateľských zdrojov, ktoré sú určené pre uspokojenie dopytu prostredníctvom trhovej výmeny.
Trh - miestne a časové sústredenie predávajúcich (ponuka) a kupujúcich (dopyt), ktorí vymieňajú tovar.
Výmena - proces, pri ktorom tovar mení svojho majiteľa.
Transakcia - individuálny akt výmeny, môže byť peňažná (tovar za peniaze) alebo bártrová (tovar za tovar)
Kľúčové slová:
marketing
otázky
informačný systém
pozorovanie
dopytovanie
marketingová komunikácia
cyklus produktu
medzinárodný marketing
Obsah:
- 1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
2. História marketingu, chápanie jednotlivých koncepcií, teritoriálne odlišnosti marketingu, marketingová koncepcia
3. Marketingové prostredie - makroprostredie, mikroprostredie
4. Marketingový informačný systém
5. Marketingový výskum - definícia, hlavné úlohy, druhy, kroky
6. Informácie v marketingovom výskume - zdroje informácií, delenie informácií, metódy zhromažďovania informácií
7. Dopytovanie ako metódy zhromažďovania informácií (dotazník)
8. Pozorovanie, meranie postojov, experimenty, kvalitatívne metódy zhromažďovania informácií
9. Nákupné správania zákazníkov, rozhodovací proces, faktory pôsobiace na rozhodovací proces zákazníkov
10. Rozhodovací proces podnikov, typy nákupných situácií
11. Trh, marketing a trh, segmentácia trhu
12. Charakteristika produktu, FED faktor, komplexný produkt, marketingový mix pri produkte
13. Značka, dizajn, štýl, obal produktu
14. Cena, faktory ovplyvňujúce cenu, tvorba ceny
15. Stratégie uvádzacej ceny, cenové zľavy, cenová diferenciácia
16. Distribúcia, organizácia distribučných kanálov
17. Komunikácia v marketingu, využitie foriem komunikácie
18. Reklama, požiadavky na reklamu, subjekty zodpovedné za reklamu
19. Podpora predaja, public relations, osobný predaj
20. Online marketingová komunikácia
21. Životný cyklus produktu
22. Marketing služieb - rozvoj služieb, charakteristika služieb, špecifiká služby a výzvy pre marketing služieb, marketingový mix v službách, služba, úroveň služieb
23. Cena v službách, cenový mix, cenové stratégie
24. Komunikácia v službách, marketingový výskum
25. Distribúcia, materiálne prostredie, procesy v službách
26. Marketingové plánovanie - definícia, druhy marketingových plánov, postup marketingového plánovania, marketingové ciele a stratégie v marketingu
27. Marketingový plán - definícia, štruktúra
28. Medzinárodný marketing