Popis:
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
Predstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt, správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu.
Je sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt.
Potreba je vyjadrením objektívneho stavu. Stručne ju možno chápať ako pociťovaný nedostatok niečoho.
Požiadavka je pociťovaná potreba. Požiadavka je vyjadrením subjektívneho stavu, je to potreba chcieť niečo konkrétne.
Dopyt je časť potrieb, ktorá sa realizuje prostredníctvom výmeny na trhu. Jej rozsah je daný kúpnou silou spotrebiteľov a ich ochotou nakúpiť. Dopyt existuje vždy len po konkrétnych druhoch tovaru za určité ceny.
Ponuka predstavuje tú časť dodávateľských zdrojov, ktoré sú určené pre uspokojenie dopytu prostredníctvom trhovej výmeny.
Trh tvorí miestne a časové sústredenie predávajúcich (ponuka) a kupujúcich (dopyt), ktorí vymieňajú tovar.
Výmena je proces, pri ktorom tovar mení svojho majiteľa. Individuálnym aktom výmeny je transakcia, ktorá môže byť peňažná (tovar za peniaze) alebo bártrová (tovar za tovar).
Kľúčové slová:
marketing
predaj
mikroprostredie
makroprostredie
meranie
Obsah:
- 1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
2. História marketingu, chápanie jednotlivých koncepcií, teritoriálne odlišnosti marketingu, marketingová koncepcia
3. Marketingové prostredie - makroprostredie, mikroprostredie
4. Marketingový informačný systém
5. Marketingový výskum - definícia, hlavné úlohy, druhy, kroky
...
...
...
16. Distribúcia, organizácia distribučných kanálov
17. Komunikácia v marketingu, využitie foriem komunikácie
18. Reklama, požiadavky na reklamu, subjekty zodpovedné za reklamu
19. Podpora predaja, public relations, osobný predaj
20. Životný cyklus produktu
...
...
...
26. Marketingový plán - definícia, štruktúra
27. Politický marketing - definícia, politická ponuka, politický program, imidž politika, marketingovo orientovaná politická kampaň
28. Prostredie politického marketingu, volič v politickom marketingu, výskum verejnej mienky a komunikácia v politickom marketingu
29. Marketing miest, obcí a regiónov, marketing neziskových organizácií
30. Marketing kultúry, medzinárodný marketing