Audit marketingu - vypracované otázky
«»
Popis:
1. Význam auditu marketingu pre zvyšovanie výkonnosti aktivít marketingu.
- AM ako určitá forma nezávislého skúmania marketingovej výkonnosti podniku, ktorého úlohou je nielen určiť problémové oblasti a marketingové príležitosti, ale aj vypracovať plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy. AM sa v modernej trhovej ekonomike začal postupne uplatňovať ako jedna z foriem, ktorá má pomáhať riešiť úzke miesta, včas upozorniť na určité hrozby, ktoré aj pri uplatňovaní marketingu môžu nastať.
2. Zakladatelia auditu marketingu a jeho história.
AM je veľmi mladá disciplína. AM prechádzal rôznymi vlnami:
1 vlna generačná vlna( Kotler, Simon, Majaro)
2 vlna štartovacia vlna, rozvinul ju Kotler, Majaro
3 vlna problémová vlna 90r.
4 vlna uniformné trendy – prechod od formovania otázky k riešeniu
6 výkonná vlna „ musíme dosiahnuť objektívnu odpoveď, kde bol AM aplikovaný a dosiahnuť riešenie
7 riadený MA „ aby bol dosiahnutý efekt. M, musí komunikovať riadiaci zo zodpovednou osobou“
8 moderný auditový fenomén - buduje sa na autoritatívnej metóde
Kľúčové slová:
audit
zakladatelia
AM prostredia
podstata marketingovej organizácie
manažérsky audit
činnosť audítora
opatrenia audítora
zmysel výstupov
Obsah:
- 1. Význam auditu marketingu pre zvyšovanie výkonnosti aktivít marketingu.
2. Zakladatelia auditu marketingu a jeho história.
3. Zhodnotenie stavu využívania auditu v SR zrovnaní s ČR a nositelia jeho propagácie vo využití v praxi.
4. Podstata marketingového auditu.
5. Charakteristické črty auditu marketingu.
6. Vymenujte jednotlivé zložky marketingového auditu.
7. Vysvetlite podstatu auditu marketingového prostredia.
8. V čom spočíva podstata marketingovej organizácie.
9. Audit marketingových funkcií, jeho podstata a význam.
10. Audit cien ako dôležitá súčasť auditu marketingovej činnosti.
11. Čo nie je marketingový audit.
12. Odlišnosti marketingového auditu od ostatných auditov.
13. Marketingový audit ako súčasť manažérskeho auditu.
14. Vymenujte možné spôsoby realizácie auditu marketingu v praxi (interný a externý audit).
15. Prínosy auditu marketingu pre organizáciu.
16. Základné princípy etického právania audítora marketingu a požiadavky na jeho vykonávanie v praxi.
17. Dôležitosť a východiská metodológie marketingového auditu.
18. Činnosť audítora pred začatím auditu.
19. Náležitosti zákazky na vykonanie marketingového auditu
20. Plánovanie vykonania auditu marketingu.
21. Ako pristupovať k vypracovaniu koncepcie metodiky auditu.
22. Kroky auditu marketingu.
23. Audit výkonnosti marketingových funkcií a systémov.
24. Vyslovenie názoru na súhrnné výsledky auditu marketingu.
25. Programové zameranie auditu marketingu a jeho celkové vyhodnotenie bodovacím systémom.
26. Vymedzenie predmetu auditu marketingu a jeho hodnotenie.
27. V čom spočíva podstata auditu marketingu v oblasti marketingovej kontroly.
28. V čom spočíva podstata auditu marketingu v oblasti marketingovej organizácie.
29. Zmysel výstupov auditu marketingu.
30. Opatrenia audítora smerované na skupinu výrobkov „otázniky, a hviezdy“.
31. Opatrenia audítora smerované na skupinu výrobkov „dojné kravy a psy“.
32. Smerovania výstupov auditu marketingu na základe aktuálneho stavu ekonomického prostredia v čase recesie hospodárstva a inflácie.
33. Audítorské odporúčania v období nedostatkovej ekonomiky.
34. Prezentácia výsledkov auditu záverečnej správe audítora marketingu.
Zdroje:
- doc. Ing. Michal Oláh, PhD.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.