Cenové stratégie
Popis:
1.) Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Cena:
- určuje podiel podniku na trhu
- od ceny závisí aj výsledok hospodárenia podniku, hlavne zisk
- je vyjadrením „hodnoty“ tovaru alebo služby
- je vyjadrením peňažnej úhrady na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu
- peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim
- vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny
- formujú ju dopyt a ponuka
- !!! jediná časť marketingového mixu, ktorá prináša zisk !!!
Pri teórií ponuky a dopytu: vyššie ceny znižujú dopyt a naopak. Realita je však iná. Aj pri vysokej cene môže rásť dopyt.Nízke ceny taktiež môžu potenciálnych zákazníkov odradiť.
Ciele podniku pri stanovovaní ceny: dosiahnutie zisku, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, zabezpečenie rýchlej návratnosti investícií, kvalita výrbkov, ...
Kľúčové slová:
trhová cena
tvorba cien
cenová stratégie
cenová politika štátu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.