Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
28433
Posledná úprava
07.12.2009
Zobrazené
1 360 x
Autor:
zuzi442
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
(Doc.Oláh)

1.Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Pravidlom trhovej ekonomiky je čo vyrábať, ako vyrábať a za koľko vyrábať.
Cena je peňažné vyjadrenie hodnoty.
Cena rozhoduje o prosperite firmy. Hlavným regulátorom je ponuka a dopyt.
Cena je vyjadrením peňažnej úhrady zaplatená na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu.
Cena určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa.
Cena je hodnotový nástroj. Je to peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim. Je to jediná časť marketingového mixu, ktorá prináša podniku tržby. Ostatné časti tvoria len náklady..
Cena môže mať rôzny význam pre každého človeka. I vysoká cena môže prilákať určitý okruh zákazníkov a predávajúci môže mať dobrý pocit pre jej určenie. Stanovenie nízkych cien môže niekedy zákazníkov odradiť, pretože môžu o kvalite tovaru pochybovať. Podniky by pri stanovení cien mali vychádzať z cieľov, ktoré mienia dosiahnuť. Medzi hlavné ciele podniku patrí zisk, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, rýchla návratnosť investícií, špičková kvalita výrobkov a iné ciele.

Kľúčové slová:

Cenové stratégie


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko