Popis:
Doc.Ing. Oláh, PhD.
Vypracované otázky na skúšku v ZS: kapitoly I,II,III,IV,VII,VIII 18. a 19.bod,XIV
1. Základy teórie tvorby trhových cien, predpoklad úspešného uplatnenia aktivít marketingu
1.1. Cenová politika
- je súčasťou dôchodkovej politiky štátu, zameraná na usmerňovanie a realizáciu cenových nástrojov,
- jej súčasťou je aj cenová regulácia, ktorou sa rozumie určenie ceny alebo usmerňovanie dohodovania cien cenovými, miestnymi alebo inými touto funkciou poverenými orgánmi
- v podmienkach SR podľa zákona NR SR č.18/1996 Z.z. o cenách v znení neskorších predpisov v rámci regulácie cien rozlišujeme iba úradne stanovené ceny.
Základným predpokladom existencie trh.ekonomiky je liberálna tvorba a pohyb cien, od ktorých sa odvodzujú všetky ostatné znaky trh.ekonomiky.
Kľúčové slová:
cenova politika
charakteristika ceny
výnosový princíp
funkcie cien
trh a členenie
subjekty trhu
sústava cien
Zdroje:
- Kniha Cenové Stratégie od Doc.Ing.Oláh,PhD