Popis:
Prehladna charakteristika vsetkych europskych typov maloobchodu:
1, odborné predajne- malé až stredné prevádzky, kt. ponúkajú prevažne sortiment jednej tovarovej skupiny. Sortiment má strednú šírku aj hĺbku, vysoká intenzita poradenstva a služieb. Prejavujú sa tendencie vytvárať predajne pre určitú cieľovú skupinu: Všetko pre dieťa, alebo pre auto,...
2, špecializované predajne- sortiment je užší a hlbší než v odborných pred., orientujú sa na užší spotrebit. Okruh-dámska móda,...
3, nákupné domy- veľkoprevádzky, kt. v centrách miest ponúkajú tovry jednej tov. Skupiny ako odborné, resp. špecializované predajne. Majú väčšie predajné plochy a technické a personálne zariadenia na poskytovanie pestrej palety služieb. Hlavne sú to odievanie, textil a nábytok. – IKEA
Kľúčové slová:
maloobchod
obchod