Európsky spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie
«»
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
6 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
14703 |
Posledná úprava
12.12.2008 |
Zobrazené
1 487 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Definovanie pojmov potreba a spotreba
Potreba – nemožno ich chápať ako raz vzniknuté, alebo existujúce, ale treba ich vidieť v dynamickom vývoji. Pri skúmaní potrieb možno charakterizovať ich 3 stránky:
- obsahovú
- citovú
- podnecujúcu, čiže motivačnú
Potreby sa pociťujú subjektívne, a preto môže byť určitá potreba v hodnotení indivídua pociťovaná rôzne, s rôznou intenzitou, stupňom naliehavosti, čím sa tvorí preferencia alebo preferenčná stupnica pri ich uspokojovaní. Správanie človeka vyplýva v podstate z jeho potrieb. Prostriedkom na uspokojovanie potrieb je spotreba. Poznáme kardinalistický a ordinalistický prístup dopytu. Najvýznamnejším prúdom v teórii spotreby a dopytu je behavioristický prístup.
Spotreba – súvisí s existenciou človeka, je neoddeliteľnou súčasťou jeho života. Je prostriedkom na uspokojovanie potrieb. Človek denne spotrebováva mnoho výrobkov a využíva služby. Robí to tak preto, aby uspokojil svoje potreby súvisiace s jeho existenciou a jeho osobným rozvojom.
Kľúčové slová:
Európsky
spotrebiteľ
správanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.