Popis:
V neoklasických teóriách sa vychádza z toho, že cieľom každej firmy je predo-všetkým maximalizovať zisk, t. j. rozdiel medzi celkovými príjmami a celkovými nákladmi. Preto firma ponúka taký objem produkcie, pri ktorom je najvyšší zisk.
Na základe toho potom môžeme určiť predovšetkým tri zá¬kladné činitele, od ktorých závisí ponuka firmy:
1. súhrn cien výrobných činiteľov (inputu, t. j. práce, pôdy a kapitálu), ktoré tvoria výrobné náklady firmy (TC),
2. príjmy firmy (TR), ktoré predstavujú súčin ceny produkcie (t. j. jedného outputu) a jej množstva (px . x)
3. zisk firmy (P).
Kľúčové slová:
ponuka
konkurencia
príjmy
zisk
Obsah:
- 5 Individuálna ponuka firiem
5.1 Faktory ovplyvňujúce tvorbu individuálnej ponuky
5.2 Náklady firmy a jej ponuka pri dokonalej konkurencii
5.3 Príjmy firmy a jej zisk