Kvalita a ekológia - vypracované otázky
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
2 x |
Veľkosť
0,8 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
7247 |
Posledná úprava
17.01.2018 |
Zobrazené
653 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
manažerstva kvality a významní predstavitelia v oblasti kvality
Čo je to kvalita?
ARISTOTELES: -kvalita je to, čo odlišuje daný predmet od iného.
CROSBY: -zhoda spožiadavkami (pozícia výrobcu).
JURAN: -vhodnosť kpoužitiu (pozícia používateľa).
Co je kvalita produktu?
-Zhoda s požiadavkami
-Jednoduché používanie
-Stupeň plnenia funkcií
-Šetrnosť k prostrediu
-Spoľahlivosť
-Hodnota pre zákazníka
-Vnímateľnosť
-Pružnosť reakcie
Kvalita je miera s akou súbor vlastných charakteristík splná požiadavky STN EN ISO 9000
História systémov kvality
1947-vznika ISO organizacia v Londyne(dnes v Zeneve)
1987 -organizácia ISO vydáva prvé normy zoblasti zabezpečovania kvality -normy ISO radu 9000.Tieto obsahujú zosumarizovanie požiadaviek zákazníkov, určujú postavenie vedenia podniku vo vzťahu ku kvalite (zodpovednosť vedenia). Hlavnou dominantou noriem je orientácia na zákazníka.
1994 -ISO 9000 (2. vydanie -revidované).
2000 -ISO 9000: 2000 (3. vydanie -veľká revízia).ISO normy boli redukovane na zakladne 3 normy
Guru (Otcovia) Kvality
Kľúčové slová:
kvalita
manažment
norma
ekonomika
výroba
filozofia
Obsah:
- 1).Podstata a význam kvality,vývoj prístupov ku kvalite,vytváranie sýstemov manažerstva kvality a významní predstavitelia v oblasti kvality
2).Súčasne koncepcie výtvarania sýstemov manažerstva kvality
3.Koncepcia systémov manaźertsva kvality podĺa noriem ISO radu 9000:2000(principy,hlavne požiadavky na sýstem kvality podľa ISO 9001)
4.)Koncepcia sýstemov manažerstva kvality založená na principov TQM(EFQM Model vynimocnosti,samohodnotenie,schéma RADAR).
5).Strategické riadenie kvality,politikakvality,ciele kvality(dekompozícia cieľov)(Formálne,Neformalne,ich funkcia)
6).Organizačné štruktúry v SMK
7).Benchmarking(zakladné principy,druhy,účel)
8.Monitoring spokojnosti a vernosti zákaznikov(zakladne príncipy,metódy)
9.Výchova ku kvalite,výchovne programy,filozofia učiacej sa organizácie
10.Ekonomika kvality
11.Výdavky súvisiace s kvalitou u výrobcu.Analýza údajov o výdavkoch súvisiacich s kvalitou
12.Výdavky súvisiace s kvalitou u použivateľa
13.Zabezpečovanie kvality v predvýrobnych etapách
14.program zabezpečovania kvality dodávok
15.Zabezpečovanie kvality vo výrobe
16.zabezpečovanie kvality v povýrobných etapách
17.Dokumentácia a záznamy o kvalite(základne členenie,požiadavky na dokumentáciu)
18.Audity v systémoch kvality(ciele auditu,planovanie a priebeh,požiadavky na auditorov,druhy auditov)
19.Základne nástroj riadenia kvality-7Quality Control Tools(prehlad,princípy,použitie)
20.Nástroje planovania manažerstva kvality-7 Quality planning and management Tools(prehlad,princípy,použitie)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.