Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Manažérska etika - otázky

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37416
Posledná úprava
30.04.2011
Zobrazené
1 458 x
Autor:
pjotre88
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky na zápočtovú písomku.

1. Tri základné dimenzie manažéra, mravná kultúra
a) Vzťah manažéra k sebe samému – Sebapoznanie a sebaúcta sa sávajú nevyhnutným predpokladom úspešnej činnosti vrcholného manažéra. Požaduje sa akceptovanie seba samého, vysoký stupeň sebaúcty, ktoré vytvárajú vhodné predpoklady pre kritickú sebaakceptáciu. Sebapoznanie predstavuje nesmierne zložitý proces, v priebehu ktorého dochádza v individuálnom vedomí človeka k precíteniu jeho vlastných myšlienok, pocitov, emócií, charakterových čŕt a stanovísk...
b) Interpersonálne vzťahy – základným princípom je tolerancia, ktorá prezentuje spolužitie ľudí bez násilia na základe akceptovanie ich inakosti a vychádza z priznania úcty k druhému človeku ako slobodnej bytosti, ktorej patria určité základné práva...
c) Eticko-profesíjne princípy – odbornosť a profesionálnosť, harmónia morálneho a odborného profilu, schopnosť viesť a riadiť úspešne ľudí. Patria tu aj: zodpovednosť, rozhodnosť, flexibilita, dochvíľnosť, objektívnosť, vytrvalosť, dôslednosť, tvorivosť...

2. Manažérska etika ako profesionálna etika, primeraný zisk
ME je PE, a možno ju považovať za súčasť podnikateľskej etiky, ktorá skúma konflikt medzi ekonomickou a etickou racionalitou. PE predpokladá ekonomiku, ktorá je súčasťou spoločenského systému a preto plní určité spoločenské poslanie. Cieľom PE je integrovanie ekonomického zamerania na zisk a zamerania na uznanie etických princípov.
Zisk sám o sebe nie je etická kategória. Zisk sa definuje ako rozdiel medzi celkovými nákladmi a celkovými príjmami podniku, je teda ekonomickou kategóriou. Primeraný zisk zohľadňuje kritéria tak kvantitatívne ako aj kvalitatívne (sociálne, etické, ekologické), ktoré môžu v podstatnej miere ovplyvniť výšku zisku.

Kľúčové slová:

etika

manžérska etika

primeraný zisk

mravná kultúra

mobbing

etický kódex



Obsah:
  • 1. Tri základné dimenzie manažéra, mravná kultúra
    2. Manažérska etika ako profesionálna etika, primeraný zisk
    3. Stakeholder (interný a externý), spoločenská a morálna zodpovednosť podniku
    4. Konflikt, zdroje konfliktov, 5 spôsobov zvládnutia konfliktov
    5. Humanizácia riadiacej práce, hodnotové systémy manažérov
    6. Modely etického rozhodovania
    7. Etická dilema, základné etapy riešenia dilemy
    8. Podniková kultúra a jej úrovne, silná podniková kultúra
    9. Formy inštitucionalizácie etiky, rozdelenie etických kódexov
    10. Postup pri tvorbe etického kódexu, forma a obsah
    11. Whistle-blowing
    12. Mobbing
    13. Otvorené a uzavreté komunikačné prostredie
    14. Okno JOHARI
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko