Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Manažment ľudských zdrojov - otázky na skúšku

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12025
Posledná úprava
11.09.2019
Zobrazené
1 994 x
Autor:
judkaa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Klasická a nová definícia celostného (holistického) manažmentu. Konfliktné ciele manažmentu. Vývoj názorov na význam ľudských zdrojov. Manažment ľudských zdrojov v systéme celostného manažmentu.

Definícia celostného (holistického) manažmentu: vykrýva všetky funkcie manažmentu. Je riešenie komplikovaných situácií, ktoré vznikajú medzi organizáciou a jej okolím, ako aj riešenie vo vnútri organizácie, medzi jej časťami, aby bola dosiahnutá rovnováha.
Konfliktné ciele manažmentu:
a) vedenie ľudí = vedúce osobnosti,
b) nezávislosť a vzájomná závislosť,
c) dlhodobé a krátkodobé záujmy,
d) kreativita ľudí = disciplína,
e) dôvera = zmeny,
f) riadenie ľudí = vedenie.
V historickom vývoji manažmentu sa človek postupne stáva rozhodujúcim faktorom úspešnosti a predpokladom strategickej výhody organizácie. Tomuto poznaniu podľa Armstronga prispeli nasledovné vedecké školy, resp. hnutia:
a) škola ľudských vzťahov, reprezentovaná Mayom, kt. Zdôrazňoval sociálne potreby ľudí a tvrdil, že produktivita priamo závisí od uspokojenia z práce.
b) hnutie behaviorálnych vied, reprezenrované Maslowom, Argyrisom, Herzbergom a Likertom, kt. zdôrazňovali , že prostriedkom na zabeypečenie vzššej motivácie zamestnancov a dosahovania lepších výsledkov je zvyšovanie kvality pracovného života.
c) hnutie organizačného rozvoja reprezentované Bennisom, Scheinom a Beckhardom, ktorí sa orientovali na celkovú efektívnosť organizácie a hlavne na to, ako sa ľudia správajú v situáciách, v ktorých na seba sústavne pôsobia.
d) škola výnimočnosti, reprezentovaná Pascalom a Athosom , ako aj Petersom a Watermanom, ktorí vypracovali zoznam atribútov charakterizujúcich úspešné organizácie, pričom zdôrazňujú potrebujú silnej podnikovej (organizačnej) kultúry a zviazanosti zamestnancov s organizáciou.

Kľúčové slová:

manažment ľudských zdrojov

pracovná zmluva

príjmanie zamestnancov

hodnotenie zamestnancov

adaptácia zamestnancov

prepúšťanie

časový manažment

motivačné teórie

Mayo

Herzberg



Obsah:
  • 1. Klasická a nová definícia celostného (holistického) manažmentu.
    2. Definícia MĽZ, hlavné rysy MĽZ, rozdiely medzi vedením a riadením, manipulácia, skutočné získavanie k spolupráci, faktory ovplyvňujúce prácu s ľudskými zdrojmi v organizáciách.
    3. Úlohy a funkcie MĽZ v organizácií, model systému MĽZ, subjekty MĽZ, role personálnych manažérov, úlohy líniových manažérov.
    4. Špecifické charakteristiky človeka ako ľudského zdroja, vrstvy duševných procesov človeka, intelektuálny kapitál a jeho zložky, ľudský
    kapitál a ľudský potenciál.
    5. Typy prác, zaťaženie a namáhanie, zdroje psychického zaťaženia, metódy merania námahy, výpočet BM, výpočet PM, parametre námahy, prípustné hodnoty energetického výdaja, merania námahy pri prevažne psychickej práci, špecifiká práce v krízových situáciách.
    6. Personálna stratégia a personálna politika, personálne plánovanie, plány osobného rozvoja a pracovnej kariéry
    pracovných miest a kompetencií, proces analýzy a používané metódy, hodnotenie pracovných miest, analytická metóda hodnotenia.
    7. Analýza, opis a hodnotenie pracovných miest, základné pojmy, dôvody zmien v obsahu pracovných zmien, oblasti využitia analýzy
    pracovného miesta.
    8. Získavanie zamestnancov, vonkajšia a vnútorná mobilita, zdroje získavania zamestnancov, metódy používané pri vyhľadávaní.
    9. Výber a príjmanie zamestnancov.
    10. Príprava uchádzača na pohovor, priebeh pohovoru, príprava na pohovor zo strany personálneho útvaru a členov komisie.
    11. Adaptácia zamestnancov. Podstata a význam adaptácie, plán adaptácie, riadenie adaptačného procesu, orientačný balíček
    12. Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov v oblasti formovania pracovných schopností, plánovanie vzdelávania v organizácii, metódy
    vzdelávania, učiaca sa organizácia.
    13. Hodnotenie zamestnancov.
    14. Možné kritéria a metódy hodnotenia v poľnohospodárskych podnikoch, hodnotiace formuláre, hodnotiaci pohovor, rozmiestňovanie,
    prepúšťanie a penziovanie zamestnancov.
    15. Manažér ako subjekt MĽZ.
    16. Manažérsky rozvoj, osobná pracovná technika, časový manažment (kvadranty), emociálna inteligencia a sociálna zručnosť manažéra.
    17. Manažérsky štýl práce, týmový štýl, metódy vedenia zamestnancov
    18. Sociálna interakcia a medziosobné správanie.
    19. Manažérsky štýl. Komunikácia agresívna, submitívna a asertívna komunikácia.
    20. Motív a stimul. Motivácia a stimulácia. Dimenzie motivácie. Zdroje motivácie. Motivácia pracovného jednania. Motivačná kapacita.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko