Popis:
1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
Manažment
súhrn vš. činností, ktoré je treba vykonať, aby bola zabezpečená funkcia orgcie
proces tvorby a udržiavania prostredia, v ktorom jednotlivci pracujú spoločne v skupinách a dosahujú ciele.
riadenie organizácií v trhovom hospodárstve (pružná konkurencia, liberalizácia cien)
praktická činnosť
teória - vedná disciplína
osobitná skupina ľudí
Úrovne riadenia
vrcholová úroveň = TOP manažment
stredná úroveň = middle manažment
základná úroveň = lower manažment
2.Vymenujte a charakterizujte funkcie riadenia
Funkcie manažmentu
Plánovanie - manažérska aktivita zameraná na budúci vývoj podniku, postupy a opatrenia sú súčasťou plánu, pri plánovaní je potrebné zohľadniť aj správanie konkurencie
Rozhodovanie - proces výberu medzi rôznymi variantmi, ovplyvňuje zásadným spôsobom prosperitu podniku, nesprávne rozhodnutie býva príčinou neúspechu
Riadenie implementácie - ovplyvňovanie, usmerňovanie, motivácia a riadenie pracovníkov, Implementácia závisí od ľudí, ich záujmov, iniciatívy, úsilia a aktivity
Organizovanie - cieľom organizovania je usporiadanie prvkov v systéme tak, aby prispeli maximálnou mierou k dosiahnutiu cieľov celého systému, , funkcia O sa napĺňa vytvorením org.štruktúry a vymedzenia zákl.náplní jednotl.funkcí,právomocí a zodpovednosti
Personalistika - riadenie ľudských zdrojov
Komunikácia - odovzdávanie informácií a spôsob nadväzovania kontaktu medzi ľuďmi, uskutočňuje sa na rôznych úrovniach rôznymi prostriedkami s rôznych účelom ,,ústna alebo písomná, prejav,pohovor
Kontrola - monitorovanie procesov, ktoré v podniku prebiehajú a činností prebiehajúce v podniku a podmieňujúce dosiahnutie cieľov podniku
Kľúčové slová:
manažment
skúška
komunikácia
organizácia
podnik
Obsah:
- 1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
2.Vymenujte a charakterizujte funkcie riadenia
3.Uveďte predstaviteľov manažmentu a popíšte princípy charakteristické pre ich učenie
4.Vymenujte hlavné prístupy, resp. školy manažmentu a charakterizujte ich
5.Popíšte atóm šťastia - 7S
6. Vymenujte 12 prístupov k manažmentu a charakterizujte 12 prístupov k manažmentu
7.Charakterizujte japonský manažment a jeho zdroje, aké sú zásady japonského manažmentu podnikov
8.Ktorí predstavitelia sa presadili pri učení manažmentu kvality v Japonsku a čím
9.Popíšte ringi systém a Kaizen
10.Popíšte prístupy strategického manažmentu
11. Vymenujte a charakterizujte metódy, modely a nástroje strategického manažmentu
12.Pre ktoré subjekty sa vykonáva hodnotenie podniku
13.Aké prístupy a aspekty hodnotenia podniku poznáte a charakterizujte pojem Business Excellence v podnikovej praxi
14.Popíšte model EFQM, Popíšte dva podsystémy SCM
15.Vymenujte skupiny pomerových ukazovateľov fianančnej analýzy a uveďte ktoré ukazovatele patria do jednotlivých skupín a charakteristika jednotlivých pomerových ukazovateľov finančnej analýzy
16..Charakterizujte vnútorné a vonkajšie faktory prosperity podniku
17.Vymenujte a popíšte štádiá na ceste k prosperite podniku, Popíšte proces APQP
18.Charakterizujte a popíšte krízový manažment. Popíšte ERP systém a tri oblasti ktoré zaisťuje
19.Time manažment (príčiny problémov, Paretovo pravidlo, zásady plánovania vlastného času)
20.Charakteristika informačného systému, čo zaisťuje a popíšte etapy tvorby IS
21.Popíšte E-business a vymenujte aspoň tri príklady
22.Vymenujte a popíšte aspoň 5 rozdielov medzi Call centrom a Kontaktným centrom v rámci CRM
23.Čo je projektový manažment a aké sú jeho základné princípy1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
24.Vymenujte a popíšte etapy životného cyklu projektu.
25. Charakteristika kvality a nakreslite cyklus kvality v produktovo založenej definícii.
26. Popíšte proces riešenia problémov 8D, vymenujte štruktúru jej nástroja DMAIC
27.Čím sa zaoberá Lean manažment a v čom sú jeho hlavné výhody + druhy plytvania