Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Manažment - úvod do problematiky manažmentu

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36428
Posledná úprava
15.04.2011
Zobrazené
1 484 x
Autor:
zuzankam
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Organizácia
Organizácia – je sústredením jednotlivcov, ktorí sú premyslene štrukturovaní v rámci identifikovateľných hraníc s cieľom dosiahnuť vopored určené ciele. Z toho vymedzenia vyplývajú ich nasledovné dôležité atribúty:
1. predstavujú abstraktné spoločenské entity
2. sú určené na to, aby dosahovali špecifické ciele, čiže vyznačujú sa cieľovo orientovaným správaním; cieľ je východiskom jej činnosti,
3. všetky organizácie majú štruktúru a procesy,
4. majú identifikovateľné hranice, keďže udržiavajú vzťahy s okolím musia zachovať svoju identitu.  

Podstata a funkcie riadiaceho a riadeného systému v organizácii Organizácia sa skladá z 2 vzájomne spojených podsystémov, ktoré v určitých reláciách pokladéme za systémy. 

Sú to:
1. riadiaci podsystém, resp. systém /subjekt riadenia/ - je tá časť podniku, ktorej poslaním je riadiť jeho riadený systém. Vypracúva cieľ a program riadeného systému a usmerňuje jeho riadené procesy tak, aby sa rozvíjali v súlade s ním. Riadaci systém možno rozdeliť z hľadiska základných úloh, ktoré má plniť voči riadenému systému, na dva podsystémy: a/ podsystém zabezpečujúci bežné riadenie a bežné fungovanie riadeného systému, b/ podsystém uskutočňujúci riadenie procesu ďalšieho zdokonaľovania riadeného aj riadiaceho procesu.

2. riadený podsystém, resp. systém /objekt riadenia/ - tvorí základ sociálnych objektov /systémov/, v ňom sa uskutočňuje hlavná činnosť, tj. procesy, ktoré zodpovedajú účelu príslušného objektu a bez ktorých žiaden z nich nemôže existovať. Objekty riadenia v podniku môžeme rozdeliť na dve skupiny: 1. podnik ako celok 2. jeho jednotl.časti.

Z funkčného hľadiska /podľa procesov/ sú objektom riadenia fázy transformač.procesu /obstarávanie zdrojov, výroba, odbyt,atď./. Z organizač.hľadiska sú objektmi riadenia jednotlivé organizač. celky podniku, a to podnik ako celok a vnútropodnikové jednotky /napr. divízie, dielne, závody/.  

Kľúčové slová:

manažment

manažéri

role

japonský manažment

podnikový manažment

stratégie

organizovanie

plánovanie

kontrola

komunikácia



Obsah:
  • Klasická škola
    Neoklasická teória – teória medziľudských vzťahov
    Nová – moderná teória M
    Empiristická – pragmatická škola
    Tradičný japonský manažment podnikov
    Ringi systém rozhodovania
    Pojmy etika a morálka v M
    Organizácia
    Podstata a funkcie riadiaceho a riadeného systému v organizácii
    Štruktúra a proces riadiaceho systému
    Organizácia ako systém
    Štruktúra rozhodovacieho procesu
    Úroveň manažérskej zodpovednosti za rozhodovanie
    Podmienky a nástroje rozhodovacieho procesu
    Organizačno-právne formy podnikov
    Všeobecné podnikové ciele
    Horizontálna štruktúra podnikového M
    Plánovanie, stupne plánovania, plánovanie ako subsystém
    Rozhodovanie a štruktúra rozhodovacieho procesu
    Obsah obchodnej a funkčnej stratégie, základná stratégia
    Organizovanie a organizačný proces
    Základné podnikové štruktúry
    Riadiaca štruktúra podniku
    Vnútorná štruktúra podniku
    Zodpovednosť, autorita, delegovanie
    Podstata, obsah a druhy plánovania
    Plánovanie a plány podľa časového hľadiska
    Plánovanie a plány podľa objetkov riadenia
    Podstata a charakter kontroly
    Fázy kontrolného procesu
    Strategické plánovanie, implementácia a kontrola stratégie
    Vymedzenie poslania podniku
    Skúmanie externého a interného prostredia podniku
    Skúmanie interného prostredia
    Metódy strategickej analýzy a strateg. výberu
    Formulácia dlhodobých cieľov a stratégií podniku
    Stratégie na úrovni podniku
    Stratégie na úrovni podnikateľskej jednotky
    Implementácia a kontrola stratégie podniku
    Vypracovanie funkč.stratégií
    Organizovanie a organizačná štruktúra
    Spôsoby členenia organizácie
    Centralizácia a decentralizácia rozhodovania
    Organizačná štruktúra
    Podstata a druhy líniových a štábnych útvarov
    Vzťahy medzi lín. a štábnymi útvarmi
    Riadiaci aparát /štruktúra štáb.útvarov/ firmy
    Formalizácia organizačnej štruktúry
    Organizačné normy
    Vedenie ľudí
    Organizačná komunikácia
    Interpersonálna komunikácia
    Motivácia – motivovanie
    Model procesu motivácie
    Teórie motivácie
    Teórie motivačného procesu
    Manažéri – vykonávatelia procesu manažmentu
    Manažérske roly
    Informačné roly
    Manažérske schopnosti
    Zdroje na získanie M schopností
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko