Manažment - vypracované otázky ku skúške
Popis:
Ukážka:
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva. Pre manažment je charakteristická jeho podnikateľská orientácia. Manažment neslúži len podnikaniu, ale uplatňuje sa aj v nepodnikateľských organizáciách.
Kľúčové slová:
manažment
empirizmus
podnik
výrobný model
manažér
Obsah:
- 1. Podstata a významy /chápanie pojmu/ manažmentu
2. Systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi
3. Klasifikácia hlavných koncepcií /škôl/ a smerov amerického manažmentu
4.Teória medziľudských vzťahov /behavioristická, resp. neoklasická teória manažmentu pred a po 2.sv.vojne
5.Odlišnosti japonského manažmentu od amerického manažmentu
6. Empirizmus v americkom manažmente po 2.svet. vojne
7.Tradičný japonský manažment
8.“Vedecké“ riadenie /taylorizmus, fordizmus, batizmus/
9.Teória „administratívneho“ riadenia H. Fayola a jej vývoj
10. Byrokratický model organizácie Maxa Webera
11. Rozhodovací a matematický prístup k manažmentu
12. Systémový prístup/podstata a jeho zdroje/ a systémová teória manažmentu
13. Komplexná /viac dimenzionálna/ charakteristika procesu manažmentu /jeho čiastkové charakteristiky/
14. Riadiaci a riadený systém - ich podstata a vzťahy medzi nimi
15. Podstata a obsah organizovania a organizačnej štruktúry
16. Konfigurácia organizačnej štruktúry. Široká a vysoká organizačná štruktúra
17. Vertikálna členitosť organizácie a stupne organizačnej štruktúry
18. Funkcionálny model organizačnej štruktúry
19. Funkcionálna a objektová/divizionálna/ organizačná štruktúra podniku
20. Výrobkový model organizačnej štruktúry
...
...
...
40. Charakteristika informačného systému. Členenia a podsystémy informačného systému podniku.
41.Podstata stratégie a strategického manažmentu podniku a jeho fázy. Úrovne /hierarchia/ stratégie podniku. Poslanie podniku.
42.Skúmanie prostredia podniku, jeho obsah a vzťah k formulácii stratégie /analýza externého a interného prostredia/.
43. Metódy výberu typu stratégie podniku/SWOT analýza, portfóliové analýzy/
44. Matematicko-štatistické a heuristické metódy rozhodovania
45. Druhy stratégií na úrovni podniku. Stratégie na úrovni podnikateľských jednotiek.
46. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
47.Charakteristika a klasifikácia manažérov podľa rôznych hľadísk.
48. Roly manažérov
49. Podstata a obsah vedenia ľudí. Vývoj prístupov k vymedzeniu efektívneho vedenia ľudí.
50. Štýly vedenia ľudí založené na využívaní právomocí
51. Podstata motivácie a teórie motivácie. Základné skupiny teórie motivácie
52.Maslowova teória motivácie
53.Vymedzenie komunikácie, model komunikačného procesu a druhy komunikácie
54. Organizačná komunikácia a interpersonálna komunikácia. Príčiny a úloha komunikačného procesu.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.