Popis:
1. Čo rozumieme pod pojmom marketing?
- Umenie predávať produkty,
- Proces výmeny medzi jednotlivcami a organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojenie zúčastnených,
- Riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky,
- Spôsob riadenia a usmerňovania hospodárskej činnosti podľa požiadaviek trhu,
- Spojovací článok medzi výrobcom a zákazníkom,
- Schopnosť ponúknuť užitočný a potrebný produkt,
- Filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh.
2. Aké významné ekonomické kategórie súvisia s chápaním a praktickým uplatňovaním marketingu?
- potreby, požiadavky, dopyt, ponuka, výmena, transakcia, trh, produkty, hodnota, uspokojenie, kvalita.
3. Aké vývojové podnikateľské koncepcie poznáme?
- výrobná, výrobková, predajná, marketingová, sociálna marketingová, holistická.
4. Čo spoločné a čo rozdielne majú jednotlivé koncepcie marketingu?
- Výrobná, výrobková a predajná koncepcia - nezaujímajú sa o potreby zákazníka,
- Marketingová už definuje potreby zákazníka,
- V sociálnej marketingovej koncepcii zákazník rozhoduje; reakcia na znečisťované životné prostredie, nedostatok prírodných zdrojov, chudobu, nedostatok sociálnych služieb,
- Holistická koncepcia zastáva názor, že v marketingu záleží na všetkom = všetko so všetkým súvisí (vzťahový marketing, integrovaný, interný, spoločensky zodpovedný).
...
Kľúčové slová:
marketing
produkt
marketingový mix
cena
distribúcia
komunikácia
produktový mix
Paretova analýza
Ansoffova matica
trh
dopyt
cenotvorba
distribučný kanál
obchod
marketingová komunikácia
Obsah:
- 1. Čo rozumieme pod pojmom marketing?
2. Aké významné ekonomické kategórie súvisia s chápaním a praktickým uplatňovaním marketingu?
3. Aké vývojové podnikateľské koncepcie poznáme?
4. Čo spoločné a čo rozdielne majú jednotlivé koncepcie marketingu?
5. Vysvetlite zásadný rozdiel medzi marketingovou podnikateľskou koncepciou a ostatnými podnikateľskými koncepciami.
6. Aké maximálne efekty môžu byť dosahované uplatňovaním marketingovej sociálnej koncepcie?
7. Čo tvorí marketingový mix? Objasnite jednotlivé prvky marketingu.
8. Vysvetlite rozdiel v pojmoch 4P a 4C.
9. Na akých princípoch spočíva marketingový prístup?
10. Vymenujte a objasnite niektoré druhy aplikačných foriem marketingu.
...
61. Vysvetlite pojem marketingová komunikácia a vymenujte zložky komunikačného mixu.
62. Vymenujte a popíšte faktory, ovplyvňujúce zostavovanie komunikačného mixu.
63. Popíšte proces marketingovej komunikácie.
64. Vymenujte a popíšte reklamu a jej nástroje.
65. Aké faktory treba zvážiť pri rozhodovaní o médiu?
66. Na aké okruhy sa delí podpora predaja a nástroje jej uplatňovania.
67. Definujte osobný predaj.
68. Popíšte jednotlivé kroky pri osobnom predaji.
69. Aké úlohy má public relations a aké nástroje na ich splnenie podnik môže využiť?
70. Definujte, čo je to priamy marketing a aké nástroje jeho uplatňovania poznáte.
Zdroje:
- Poliačiková Eva, Ing., PhD. - Marketing.Vybrané kapitoly, Vydavateľstvo Belianum, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, 2017, ISBN 978-80-557-1231-4