Popis:
2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je).
Medzi základné pojmy patria:
Potreby:
- stav nedostatku alebo pocit neuspokojenia
- nie sú stále, vyvíjajú sa a dajú sa formovať
- ak nie je potreba uspokojená človek : 1. hľadá objekt, kt. by ju uspokojil, 2. potrebu redukuje
Želania- reprezentujú formu ľudských potrieb, kt. podoba sa odvíja od kultúry a individuálnej osobnosti
- odzrkadľuje predstavy o existujúcich produktoch a službách
- podmienené vonkajším prostredím (stimulmi)
Dopyt
- konkrétny prejav potrieb, korigovaný kúpyschopnosťou (množstvom peňažných prostriedkov)
- meria sa pomocou základných otázok : Kto? Koľko? Kde? Aké sú spotrebné zvyky a použitia produktu? Aké sú postoje a motivácie? Aké sú prekážky spotreby?
Produkt
- všetko, čo môže byť na trhu ponúkané na získanie používanie alebo spotrebu a má schopnosť uspokojiť potrebu
- výrobky, služby, osoby, miesta, organizácie, aktivity a myšlienky
Výmena
- forma ľudskej činnosti, prostredníctvom ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu.
- je procesom tvorby hodnoty (výmennej hodnoty)
Transakcia
- výmenná hodnota medzi dvoma stranami
- je jednotkou, hodnotou merania výmeny
- určená časom a miestom
...
Kľúčové slová:
marketing
ekonomika
trh
transakcia
plánovanie
strategické plánovanie
marketingový plán
produkt
spotrebiteľ
zákazník
distribúcia
distribučný kanál
obchod
služba cena
Obsah:
- 1. Marketing jeho úloha a postavenie v ekonomike.
2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je).
3. Vymenujte a charakterizujte základné filozofie marketingu.
4. Charakterizujte marketingové strategické plánovanie.
5. Vymenujte a charakterizujte základné časti ročného marketingového plánu (8 častí)
6. Charakterizujte faktory makroprostredia.
7. Charakterizujte faktory mikroprostredia
8. Charakterizujte Marketingový informačný systém MIS a jeho štruktúru.
9. Vymenujte (charakterizujte) časti marketingového výskumu a jeho nástroje.
10. Vymenujte a charakterizujte kritériá segmentácie na trhu so spotrebným tovarom.
11. Uveďte príklady na sociálno-demografické a geografické kritériá segmentácie.
12. Požiadavky efektívnej segmentácie a ich charakteristiky.
13. Stratégie výberu cieľového trhu a ich charakteristiky.
14. Kritériá segmentácie trhu produktov pre spracovateľské účely.
15. Vymenujte a charakterizujte faktory, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie spotrebiteľov.
16. Vysvetlite model spotrebiteľského správania.
17. Charakterizujte základné typy zákazníkov. Charakterizujte trhy a ich zákazníkov.
18. Charakterizujte segmentáciu trhu a jej kritériá.
19. Ako členíme trh organizácií a uveďte charakteristiku jednotlivých trhov.
20. Charakterizujte distribúciu, distribučný kanál a ako ich členíme.
21. Definuj produkt, charakterizuj tri úrovne produktu a znázornite ich.
22. Čo je to životný cyklus produktu, vymenuj a charakterizuj jednotlivé etapy životného
23. Vymenuj a charakterizuj etapy efektívnej komunikácie.
24. Vymenuj a charakterizuj zložky komunikačného mixu
25. Definuj maloobchod a veľkoobchod a charakterizuj základné etapy rozhodovania
26. Typy a charakteristika rozpočtu na komunikáciu
27. Aké faktory ovplyvňujú stanovenie ceny produktov a podrobne ich uveďte
28. Vymenujte a charakterizujte spôsoby stanovenia ceny
29. Vymenuj a charakterizuj cenové zľavy a vymenuj vlastnosti ceny
30. Vymenuj a charakterizuj ciele cenovej politiky
31. Čo je to vertikálny marketingový distribučný systém a charakterizuj hlavné typy vertikálnych marketingových systémov
32. Čo je to public relations a aké sú jeho základné charakteristiky
33. Vymenuj a charakterizuj základné rozhodnutia o jednotlivých produktoch
34. Čo je to produktový mix, uveď a vysvetli jeho základné charakteristiky
35. Porovnaj stratégie push a pull a graficky ich znázorni
36. Faktory ovplyvňujúce tvorbu komunikačného mixu a ich charakteristiky
37. Čo je to podpora predaja a vymenuj jej nástroje
38. Charakterizuj službu a jej znaky
39. Aké služby ponúka nezisková organizácia a aké sú špecifiká jej marketingového mixu
40. Marketingový mix služieb, charakteristika zákazníka a poskytovateľa služby v procese výmeny
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- skriptá
- iná odborná literatúra