Popis:
Ide len o okruhy, do témy je potrebné ísť hlbšie - na písomnej práci môže byť zadefinovaná užšia téma, ktorá patrí pod daný okruh.
1. Definície marketingu
Marketing je metóda, ako dostať produkt v správnom čase, k správnemu zákazníkovi za správnu cenu na správne miesto za účinnej podpory komunikačných nástrojov. Marketing predstavuje súbor činností podniku, ktoré vedú k uspokojovaniu potrieb zákazníkov a to lepšou cestou ako konkurencia, aby sa tak na tomto základe uspokojili aj vlastné potreby podniku. Zahŕňa všetky činnosti, ktoré súvisia s cestou produktu od producenta k zákazníkovi.
2. Charakterizujte pojmy potreba, želanie, dopyt, produkt, hodnota, uspokojenie, kvalita, výmena, trh
Potreba: vedomí či nevedomí pocit nedostatku
-vznikajú vo vnútri človeka, ale aj vplyvom vonkajšieho okolia
Delíme na: Hmotné (základne), Nehmotné (vedľajšie, vyššie), Primárne (človek sa s nimi narodí), Sekundárne (človek ich získava počas života)
Želanie: Forma ľudských potrieb, odvíjajú sa od osobností, túžba po špeciálnom uspokojovaní potrieb, potrieb je menej, požiadaviek viac, sú ovplyvnené externým prostredím (škola,rodina,reklama,záujmy...)
Dopyt: keď sú želania podložené kúpnou silou stávajú sa dopytom, na trhu sa realizujú len tie želania, za ktoré sme ochotní a schopní zaplatiť
Produkt: všetko včo uspokojuje naše potreby, je predmetom výmeny, použitia alebo spotreby čo môže uspokojiť potreby (výrobok,miesto,osoba,myšlienka,služba...)
Hodnota: pre zákazníka predstavuje jeho hodnotenie schopnosti produktu uspokojovať jeho potreby a želania, rozdiel medzi hodnotu, kt. Zákazník získal z vlastníctva a použitia produktu a nákladov, ktoré musí vynaložiť na získanie produktu
...
Kľúčové slová:
marketing
produkt
zákazník
konkurencia
podnik
dopyt
trh
potreba
marketingový manažment
swot
pest
benchmarking
marketingová kontrola
spotrebiteľ
Maslow
nákup
Obsah:
- 1. Definície marketingu
2. Charakterizujte pojmy potreba, želanie, dopyt, produkt, hodnota, uspokojenie, kvalita, výmena, trh
3. Základné koncepcie marketingového manažmentu, ich charakteristika, porovnanie
4. Základné funkcie marketingového manažmentu, demarketing
5. Najčastejšie používané metódy analýzy a ich charakteristika
6. Proces implementácie - základné prvky
7. Typy marketingovej kontroly a ich charakteristika
8. Úlohy marketingového oddelenia a základné formy organizácie marketingu
9. Marketingové prostredie - charakteristika a rozdelenie
10. Marketingové mikroprostredie - čo tam patrí a stručná charakteristika
11. Marketingové makroprostredie - čo tam patrí a stručná charakteristika
12. Marketingový informačný systém - definícia, 3 základné informačné zdroje a ich charakteristika
13. Vzťah marketingového výskumu a výskumu trhu
14. Typy marketingového výskumu na základe účelu (poslania) a ich charakteristika
15. Typy marketingového výskumu na základe zdrojov údajov a ich charakteristika - výhody a nevýhody primárneho a sekundárneho výskumu
16. Kvantitatívny a kvalitatívny výskum - techniky, ktoré tam patria
17. Základné metódy zberu primárnych údajov a ich charakteristika
18. Výberové zisťovanie.
19. Vedieť uviesť príklady na jednotlivé typy výskumu.
20. Vymenovať agentúry marketingového výskumu
21. Vedieť analyzovať marketingové prostredie na konkrétnom príklade.
22. Význam marketingu v podniku - názory na úlohu marketingu vo firme
23. Čo je to segmentácia a typy segmentácie
24. Charakteristika segmentov - aby bola segmentácia uskutočniteľná
25. Targeting - 5 prístupov
26. Positioning a nástroje diferenciácie
27. Charakteristika spotrebiteľských trhov
28. Model spotrebiteľského správania - Čierna skrinka nakupujúceho
29. Faktory ovplyvňujúce nákupné správanie
30. Maslowova hierarchia potrieb
31. Kroky nákupného rozhodovania
32. Proces nákupného rozhodovania u nových produktov
33. Charakteristika trhov organizácii, rozdiely v porovnaní s trhmi spotrebiteľov
34. Nákupné správanie na trhu organizácií
Zdroje:
- Matúš a kol.: Moderný marketing. Trnava: UCM, 2001
- prednášky
- poznámky