Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Marketing I. zimný semester - vypracované otázky

«»
Prípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48115
Posledná úprava
29.04.2022
Zobrazené
550 x
Autor:
viktoria.srncikova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ide len o okruhy, do témy je potrebné ísť hlbšie - na písomnej práci môže byť zadefinovaná užšia téma, ktorá patrí pod daný okruh.
1. Definície marketingu
Marketing je metóda, ako dostať produkt v správnom čase, k správnemu zákazníkovi za správnu cenu na správne miesto za účinnej podpory komunikačných nástrojov. Marketing predstavuje súbor činností podniku, ktoré vedú k uspokojovaniu potrieb zákazníkov a to lepšou cestou ako konkurencia, aby sa tak na tomto základe uspokojili aj vlastné potreby podniku. Zahŕňa všetky činnosti, ktoré súvisia s cestou produktu od producenta k zákazníkovi.
2. Charakterizujte pojmy potreba, želanie, dopyt, produkt, hodnota, uspokojenie, kvalita, výmena, trh
Potreba: vedomí či nevedomí pocit nedostatku
-vznikajú vo vnútri človeka, ale aj vplyvom vonkajšieho okolia
Delíme na: Hmotné (základne), Nehmotné (vedľajšie, vyššie), Primárne (človek sa s nimi narodí), Sekundárne (človek ich získava počas života)
Želanie: Forma ľudských potrieb, odvíjajú sa od osobností, túžba po špeciálnom uspokojovaní potrieb, potrieb je menej, požiadaviek viac, sú ovplyvnené externým prostredím (škola,rodina,reklama,záujmy...)
Dopyt: keď sú želania podložené kúpnou silou stávajú sa dopytom, na trhu sa realizujú len tie želania, za ktoré sme ochotní a schopní zaplatiť
Produkt: všetko včo uspokojuje naše potreby, je predmetom výmeny, použitia alebo spotreby čo môže uspokojiť potreby (výrobok,miesto,osoba,myšlienka,služba...)
Hodnota: pre zákazníka predstavuje jeho hodnotenie schopnosti produktu uspokojovať jeho potreby a želania, rozdiel medzi hodnotu, kt. Zákazník získal z vlastníctva a použitia produktu a nákladov, ktoré musí vynaložiť na získanie produktu
...

Kľúčové slová:

marketing

produkt

zákazník

konkurencia

podnik

dopyt

trh

potreba

marketingový manažment

swot

pest

benchmarking

marketingová kontrola

spotrebiteľ

Maslow

nákup



Obsah:
  • 1. Definície marketingu
    2. Charakterizujte pojmy potreba, želanie, dopyt, produkt, hodnota, uspokojenie, kvalita, výmena, trh
    3. Základné koncepcie marketingového manažmentu, ich charakteristika, porovnanie
    4. Základné funkcie marketingového manažmentu, demarketing
    5. Najčastejšie používané metódy analýzy a ich charakteristika
    6. Proces implementácie - základné prvky
    7. Typy marketingovej kontroly a ich charakteristika
    8. Úlohy marketingového oddelenia a základné formy organizácie marketingu
    9. Marketingové prostredie - charakteristika a rozdelenie
    10. Marketingové mikroprostredie - čo tam patrí a stručná charakteristika
    11. Marketingové makroprostredie - čo tam patrí a stručná charakteristika
    12. Marketingový informačný systém - definícia, 3 základné informačné zdroje a ich charakteristika
    13. Vzťah marketingového výskumu a výskumu trhu
    14. Typy marketingového výskumu na základe účelu (poslania) a ich charakteristika
    15. Typy marketingového výskumu na základe zdrojov údajov a ich charakteristika - výhody a nevýhody primárneho a sekundárneho výskumu
    16. Kvantitatívny a kvalitatívny výskum - techniky, ktoré tam patria
    17. Základné metódy zberu primárnych údajov a ich charakteristika
    18. Výberové zisťovanie.
    19. Vedieť uviesť príklady na jednotlivé typy výskumu.
    20. Vymenovať agentúry marketingového výskumu
    21. Vedieť analyzovať marketingové prostredie na konkrétnom príklade.
    22. Význam marketingu v podniku - názory na úlohu marketingu vo firme
    23. Čo je to segmentácia a typy segmentácie
    24. Charakteristika segmentov - aby bola segmentácia uskutočniteľná
    25. Targeting - 5 prístupov
    26. Positioning a nástroje diferenciácie
    27. Charakteristika spotrebiteľských trhov
    28. Model spotrebiteľského správania - Čierna skrinka nakupujúceho
    29. Faktory ovplyvňujúce nákupné správanie
    30. Maslowova hierarchia potrieb
    31. Kroky nákupného rozhodovania
    32. Proces nákupného rozhodovania u nových produktov
    33. Charakteristika trhov organizácii, rozdiely v porovnaní s trhmi spotrebiteľov
    34. Nákupné správanie na trhu organizácií

Zdroje:
  • Matúš a kol.: Moderný marketing. Trnava: UCM, 2001
  • prednášky
  • poznámky
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko