Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Marketing - kompozičné témy

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
46 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
18374
Posledná úprava
03.05.2013
Zobrazené
2 448 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Koncepcie a filozofie marketingu - prístupy(5)
Existujú rôzne typy prístupov podniku j spotrebiteľom, na základe ktorých podnik môže usmerňovať svoje aktivity:
• výrobný prístup – spotrebitelia budú uprednostňovať produkty, ktoré sú na trhu k dispozícií a ktoré si môžu dovoliť. Výrobný prístup sa realizuje v 2 situáciách:
- keď dopyt po produkte prevyšuje ponuku (ekonomický nedostatok)
- keď výrobné náklady sú príliš vysoké
• výrobkový prístup – zákazníci dávajú prednosť výrobkom s vyššou kvalitou, výkonnosťou a lepším vyhotovením, ktoré fungujú a sú inovatívne. Podnik sa preto zameriava na nepretržité zdokonaľovanie výrobkov (zdôrazňuje fyzickú stránku pred jeho funkciou), málo sa sústreďuje na potreby zákazníka
• prístup orientovaný na predaj – podnik vychádza z toho, že zákazníci sú málo informovaní a majú odmietavý prístup k ponuke. Treba stále informovať, nástrojom je reklama. Dôležitá je aj podpora predaja. Predaj je najlepší prostriedok na rýchle dosiahnutie hmotných cieľov podniku
• marketingový prístup – podnik vyrába produkty uspokojujúce potreby trhu efektívnejšie než konkurencia. Začína sa presne definovaným trhom, sústreďuje sa na potreby spotrebiteľov, koordinuje všetky marketingové aktivity a dosahuje zisky vytváraním spokojnosti zákazníkov. Podnik produkuje to, čo spotrebiteľ chce, a tým uspokojuje jeho potreby a zabezpečuje si zisk. Existuje silná konkurencia, ktorá vytvára pestrú ponuku, podnik sa tak stáva súčasťou procesu tvorby a transmisie hodnoty
• prístup spoločenského marketingu – poznanie potreby, želania a záujmov cieľových trhpv a uspokojiť ich účinnejšou formou než konkurencia, a to tak, že sa zachová resp. zvýši blahobyt zákazníkov a spoločnosti. Tento prístup vyžaduje aby marketingoví manažéri zosúladili tri hľadiská:
- podnikové zisky
- želania spotrebiteľov
- záujmy spoločnosti
Uspokojenie potrieb, ktoré nemá nepriaznivý vplyv na životné prostredie a na fungovanie spoločnosti
...


Kľúčové slová:

marketing

kompozičné témy

marketingové prostredie

tvorba cien

maloobchod

veľkoobchod

reklama

ciele reklamy



Obsah:
  • 1. Koncepcie a filozofie marketingu - prístupy(5)
    2. Marketingové prostredie (MAKRO a MIKRO) - nevypracované!
    3. Charakteristika hnutia na reguláciu marketingu – Konzumerizmus, Enviromentalizmus
    4. Podstata segmentácie trhu, kritériá segmentácie trhu
    5. Definícia produktu a bližší popis základného rozhodnutia o produkte (jadro, základ, rozšírený)
    6. Charakteristika marketingového mixu a jeho nástroje
    7. Charakteristika životného cyklu produktu a jeho štádiá
    8. Charakteristika interných a externých faktorov rozhodovania o cenách
    9. Špecifikácia metód tvorby cien (3)
    10. Význam maloobchodu a základné rozhodnutia maloobchodníkov
    11. Význam veľkoobchodu a základné rozhodnutia veľkoobchodníkov
    12. Charakteristika významu marketingovej komunikácie a charakteristika komunikačného mixu a jeho nástroje
    13. Charakteristika významu reklamy (ciele, funkcie, prostriedky)
    14. Význam medzinárodného marketingu a základné rozhodnutia pri vstupe
    15. Charakteristika procesu nákupného správania na trhu spotrebiteľov (5) a faktory ovplyvňujúce správanie
    16. Význam marketingového plánovania a charakteristika častí marketingového plánu
    17. Charakteristika MIS (marketingový informačný systém) a jeho zložky
    18. Charakteristika postavenia distribúcie v rámci marketingového mixu (ciele, funkcie) a členenie maloobchodníkov
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko