Marketing - podstata marketingu ako vednej disciplíny
«»
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
7 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
968 |
Posledná úprava
23.07.2017 |
Zobrazené
1 735 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Podstata marketingu ako vednej disciplíny
Marketing je vedná disciplína, ktorá sa od všeobecnej ekonomiky odčlenila so zámerom zmapovať trh s všetkými podmienkami a s cieľom efektívneho predaja.
Ako vedná disciplína nie je veľmi stará. Pochádza z Ameriky z 20. - 30. rokov.
Je ho možné aplikovať len v trhovej ekonomike. Marketing neexistuje, keď je nadbytok ponuky.
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Kľúčové kategórie - potreby, želania, dopyt, produkty, výmena, transakcie a trhy, sú prepojené a každý z nich vychádza z predchádzajúceho.
Kľúčové slová:
marketing
trh
marketingový výskum
produkty
dopyt
spotrebiteľ
transakcie na trhu
náklady
maloobchod
reklama
komunikačný mix
podpora predaja
Obsah:
- 1. Podstata marketingu ako vednej disciplíny
2. Charakterizujte nasledovné pojmy a uveďte súvislosti vzájomného pôsobenia: potreby - želenia - dopyt - produkt.
3. Charakterizujte nasledovné pojmy a uveďte súvislosti vzájomného pôsobenia: hodnota - náklady - spokojnosť.
4. Popíšte výmenu a transakciu na trhu
5. Charakterizujte marketingovú koncepciu v marketingovom prístupe
6. Charakterizujte výrobnú koncepciu v marketingovom prístupe
7. Charakterizujte produktovú koncepciu v marketingovom prístupe
8. Charakterizujte spoločenskú koncepciu v marketingovom prístupe
9. Vysvetlite pojem „marketingová krátkozrakosť“ a uveďte príklady
10. Čo predstavuje princíp „cielenej mušky“ pri segmentácii trhu?
11. Marketing a kvalita
12. Etika v marketingu
13. Priblížte kritizované oblasti marketingu: zavádzajúca tvorba cien a zavádzajúca marketingová komunikácia
14. Priblížte kritizované oblasti marketingu: zavádzajúce balenie a zavádzajúce informácie
15. Čo je marketingový mix?
16. Ktoré sú znaky produktu, ako sa chápe originalita produktu?
17. Charakterizujte hmotné znaky produktu: obal a design.
18. Charakterizujte hmotné znaky produktu: značka a akosť.
19. Aká je úloha know-how pri tvorbe produktu? Vysvetlite životný cyklus technológií.
20. Charakterizujte vývoj a uvádzanie produktu na trh ako štádiá životného cyklu produktu.
21. Charakterizujte rast, zrelosť a pokles ako štádiá životného cyklu produktu.
22. Akú úlohu zohráva móda a životný štýl pri formovaní produktového mixu?
23. Stimulujte vývoj nového produktu so zameraním na vypracovanie marketingovej stratégie.
24. Uveďte interné faktory rozhodovania o cenách v marketingu.
25. Uveďte externé faktory rozhodovania o cenách v marketingu.
26. Aký je vplyv ekonomického cyklu a distribúcie na tvorbu cien?
27. Aký je vplyv životného cyklu produktu na tvorbu cien?
28. Aký je vplyv typu produktu
29. Ktoré sú faktory prispôsobovania cien?
30. Vysvetlite význam a podstatu distribúcie.
31. Načrtnite štruktúru jednotlivých distribučných ciest.
32. Vysvetlite princíp distribučnej stratégie a úlohu logistiky v distribúcii.
33. Charakterizujte maloobchod.
34. Charakterizujte veľkoobchod.
35. Čo je to komunikačný mix?
36. Význam a podstata reklamy.
37. Význam a podstata podpory predaja.
38. Význam a podstata public relations.
39. Význam a podstata publicity.
40. Aká má (nemá) byť reklama? Etický a právny pohľad na otázku.
41. Ktoré sú psychické a vonkajšie podmienky vnímania reklamy?
42. Účinnosť reklamy a jej meranie.
43. Charakterizujte vybrané výrazové (stvárňovacie) prostriedky reklamy.
44. Čo je segmentácia trhu resp. výber cieľového trhu?
45. Aké poznáme etapy segmentácie trhu?
46. Na základe čoho hodnotíme trhové segmenty?
47. Priblížte výber cieľového trhu.
48. Trhová pozícia ako východisko segmentácie.
49. Aký je význam marketingového plánovania?
50. Charakterizujte strategické plánovanie v marketingu.
51. Popíšte postup pri vypracúvaní marketingového plánu.
52. Kontrola ako spätná väzba marketingových činností.
53. Ktoré práva spotrebiteľov obhajuje tzv. konzumerizmus?
54. Akú úlohu zohráva enviromentalizmus v marketingu?
55. Charakterizujte interné a externé mikroprostredie firmy.
56. Charakterizujte jednotlivé vplyvy pôsobiace v makroprostredí firmy.
57. Charakterizujte kultúrne a spoločenské faktory ovplyvňujúce správanie spotrebiteľa.
58. Charakterizujte osobné a psychologické faktory ovplyvňujúce správanie spotrebiteľa.
59. Štrukturujte proces rozhodovania spotrebiteľa nákupe.
60. Vysvetlite nákupné správanie organizácií vo výrobnej sfére.
61. Vysvetlite nákupné správanie organizácií na trhu sprostredkovateľov a štátnom trhu.
62. Aký je význam marketingového informačného systému a uskutočňovaného marketingového výskumu?
63. Aké zdroje a metódy zberu informácií poznáme?
64. Charakterizujte podstatu medzinárodného marketingu.
65. Pojem a podstata služieb v marketingu.
66. Aké sú perspektívy súčasného marketingu?
67. Načrtnite prepojenie medzi právom a marketingom.
68. Vysvetlite dopady zákona na ochranu spotrebiteľa a na marketing.
69. Ako hospodárska súťaž (legislatívne upravená Obch. Zák.) vplýva na problematiku marketingu?
70. Charakterizujte globalizačné trendy v marketingu v pozitívnom i negatívnom význame.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.