Popis:
štatnicove otázky z predmetu MARKETING
11. Výrobková politika, výrobok jeho úrovne a úžitok, sortiment výrobkov
Výrobková politika
Je najvýznamnejšia zo 4 politík, rastie záujem zákazníkov.
Výroba – proces kvantitativných a kvalitatívnych zmien pracovného predmetu, ktoré ovplyvňuje člověk svojou prácou a poznatkami za aktívnej účasti faktorov porodného procesu, kterých cieľom je produkcia výrobku
Politika – dlhodobá stratégia orientovaná na předmět podnikania z vícerých hľadísk
Poslanie: Vytvárať ponuku v súlade s požiadavkami trhu. Výrobková politika patrí medzi prioritné úlohy podnikového manažmentu. Predchádza jej výskum trhu, konkurencie, ceny, trhu v odbore.
Pri výrobkovej politike je potrebné sa venovať problémom, ktoré súvisia s diferencovaním produktu, klasifikáciou produktu, rozhodovaním o jednotlivých produktoch, ako aj o vývoji nových výrobkov.
Kľúčové slová:
marketing
Výrobková politika
výrobok
sortiment výrobkov