Marketing - vypracované skúškové otázky
Popis:
1, Marketing, jeho úloha a postavenie v ekonomike
str. 11 - 13 :
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie , predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze aj uspokojenie potrieb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.
Marketing je spoločenský a riadiací proces , v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to čo potrebujú a chcú.
Marketing a jeho postavenie v ekonomike - Marketing sa považuje za osobitne účinný prístup k hľadaniu optimálnych efektov a tým aj dosiahnutiu cieľov organizácií na fungujúcom trhu. Aj v podmienkach nášho štátu je marketing ako určitý osobitný prístup k hľadaniu optimálnych efektov na už fungujúcom trhu predmetom záujmu ako komerčných tak aj nekomerčných organizácií. Marketing vzniká na určitom stupni rozvoja trhového hospodárstva a pokračovaním dynamizácie tohto procesu. Ďalej marketing je v súčasnosti v ekonomickej oblasti dosť frekventovaným pojmom. Spája sa s dosahovaním prosperity podnikov a organizácií a blahobytu našej spoločnosti. Všetky činnosti marketingu vyjadrujú proces uspokojenia potrieb zákazníka, tým spôsobom, aby sa naplnili všetky očakávania všetkých zainteresovaných v tomto procese.
Kľúčové slová:
marketing
ekonomika
informačný systém
trhové typy
distribučný kanál
cenové zľavy
produktový mix
Obsah:
- 1, Marketing, jeho úloha a postavenie v ekonomike
2, Vymenujte a charakterizujte základné pojmy marketingustr. 28 - 33:
3, Vymenujte a charakterizujte základné filozofie marketingu str. 38 - 39 :
4, Vymenujte a charakterizujte základné časti ročného marketingového plánu
Charakterizujte marketingové strategické plánovanie (kniha Kotler str. 17 - 38 +
6, Vymenujte a charakterizujte faktory makroprostredia
7, Vymenujte a charakterizujte faktory mikroprostredia str. 43 - 46
8, Charakterizujte marketingový informačný systém a štruktúru str. 51 - 59
9, Vymenujte časti procesu marketingového výskumu a nástroje
10, Vymenujte a charakterizujte kritéria segmentácie na trhu so spotrebným tovarom
11, Uveďte príklad na sociálno-demografické a geografické kritéria segmentácie
12, Požiadavky efektívnej segmentácie a ich charakteristikystr. 72 ( Kita 123 ): ,
13, Stratégie výberu cieľového trhu a ich charakteristiky
14, Kritéria segmentácie na trhu pre spracovateľské účely
15, Vymenujte a charakterizujte faktory ovplyvňujúce nákupné správanie spotrebiteľov
16, Model spotrebného správania - charakteristika str. 85 - 86
17, Charakterizujte základné typy trhov a ich zákazníkov
18, Charakterizujte segmentácie trhov a jej kritéria
19.Ako členíme trh organizácií a uveďte charakteristiky jednotlivých trhov str.
20,Charakterizujte distribúciu, distribučný kanál a ako ich členíme
21, Definujte produkt, charakterizujte 3 úrovne produktu a znázornite ich
22.Čo je životný cyklus produktu , vymenujte charakterizujte a načrtnite jednotlivé etapy ŽC produktu:
23. Vymenujte a charakterizujte etapy efektívnej marketingovej komunikácie
24, Vymenujte a charak.zložky komunikačného mixu a znázornite ich
25.Definujte maloobchod a veľkoobchod, charakterizujte základné etapy rozhodovania maloobchodníka.
26. Typy a charakteristika rozpočtov na marketingovú komunikáciu
27, Aké faktory ovplyvňujú ceny produktov a podrobne ich uveďte str.207- K
28, Vymenujte a charakterizujte základné spôsoby stanovenia ceny- str.117 -C
29, Vymenujte a charakterizujte cenové zľavy
30, Vymenujte vlastnosti ceny
31.Vymenujte a charakterizujte ciele cenovej politiky
32, Čo je vertikálny marketingový systém, charakterizujte hlavné typy vertikálne marketingových systémov
33, Čo je public relations a základné charakteristiky
34. Vymenuj a charakterizuj základné rozhodnutie o jednotlivých produktoch ( kvality a dizajnu
35, Čo je to produktový mix, uveďte a vysvetlite jeho základné charakteristiky
36, Porovnajte stratégie pusch a pool a graficky ich znázornite
37, Aké služby ponúka nezisková organizácia a aké sú špecifiká jej marketingového mixu
38, Charakterizujte službu a jej znaky
39, Market. mix služieb a charakt. zákazníka a poskytovateľa služby
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.