Popis:
1/ Uveďte čo tvorí podstatu hodnotového vzťahu marketingu?
Podstatu marketingu tvorí orientácia na zákazníka a jeho potreby. Zákazník má v marketingovej koncepcii dominantné postavenie. On rozhoduje o tom, či bude akceptovať ponúkané produkty, t.j. rozhodne o tom, či majú produkty pre neho taký úžitok, že je ochotný za ne poskytnúť žiadanú protihodnotu. Správanie zákazníka na trhu sa chápe ako hodnotový vzťah medzi úžitkom, ktorý mu poskytne ponúkaný produkt, a protihodnotou, ktorú musí za neho zaplatiť alebo poskytnúť. Identifikovanie tohto hodnotového vzťahu je najdôležitejším prvkom celej marketingovej koncepcie. V podstate to znamená:
• Identifikovať vhodný produkt pre zákazníka - poznanie jeho potrieb a želaní.
• Vytvoriť žiadaný produkt, čo predpokladá vývoj a produkciu výrobkov a služieb.
• Komunikovať produkt, t. j. informovať o produkte a jeho vlastnostiach zákazníka (reklama, propagácia...)
• Sprostredkovať produkt, čo znamená distribúciu, poskytnutie, predaj, služby.
Kľúčové slová:
marketing
trh
spotrebiltel