Popis:
1. Akými koncepciami môže organizácia usmerňovať svoje marketingové aktivity?
- výrobná,
- výrobková,
- koncepcia predaja,
- marketingová,
- spoločenská koncepcia marketingu.
2. Uveďte rozdiel medzi marketingom pasívnym, organizačným a aktívnym.
Pasívny marketing – sa zvyčajne realizuje v podniku, ktorý uplatňuje výrobnú koncepciu. Možno ho prehľadne charakterizovať základnými charakteristikami:
Trh - Dopyt rastie, ponuka a konkurencia je malá
Spotrebiteľ - Uspokojuje základné potreby
Produkt - Všeobecný
Faktory úspechu - Distribučná „všadeprítomnosť“, racionálna výroba
Organizačný marketing – je typický pre výrobkovú a tiež čiastočne pre predajnú koncepciu
Trh – dopyt stabilný, rastie ponuka aj konkurencia
Spotrebiteľ – diferencuje proces rozhodovania a výberu
Produkt – rastie hodnota značky
faktory úspechu – segmentácia trhu, diferenciácia
úloha marketingu – plní funkciu koordinátora medzi podnikom a zákazníkom
Aktívny marketing – zodpovedá marketingovej koncepcii a koncepcii spoločenského marketingu
Trh – vysoká konkurencia, trh turbulentný a zrelý
Spotrebiteľ – informovaný, vyspelý
Produkt – aktívna úloha zákazníka pri tvorbe produktu
faktory úspechu – kvalita, spôsob distribúcie, vnímanie hodnôt
úloha marketingu – strategická funkcia, vzťahy
Kľúčové slová:
marketing
transakčný marketing
relačný marketing
formy trhu
plánovanie
predaj