Marketing
Popis:
1. Definujte marketing, jeho úlohu a postavenie v ekonomike
Marketing je veda o uspokojovaní potrieb a želaní. Vznikol na prelome 19. a 20. storočia v USA ako dôsledok nutnosti riešiť problémy spojené s predajom a odbytom tovarov. Marketing sa môže uplatniť ak existuje voľný trh – možnosť kupovať a predávať bez obmedzenia,
ak je na trhu dostatok tovarov – ponuka prevyšuje dopyt
Marketing sa považuje za typický atribút trhovej ekonomiky, ktorý vznikol ako dôsledok rozvíjajúceho sa trhu. Chápe sa ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Kľúčové slová:
marketing
trh organizácii
cena
produkt
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.