Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Marketingové analýzy

«»
Prípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
2,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46895
Posledná úprava
20.02.2017
Zobrazené
1 190 x
Autor:
adka539
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Matica BCG Najjednoduchšou metódou portfóliovej analýzy je tzv. BCG matica (podľa autorského kolektívu Boston ConsultingGroup). Vychádza z dvoch parametrov - miery rastu odvetvia a relatívneho podielu na trhu, ktorými sa rozumie pomer trhového podielu skúmanej jednotky na trhu, k podielu najväčšieho konkurenta v odvetví. Týmto parametrom sa priraďujú číselné hodnoty a ich vzájomný vzťah vyjadruje matica BCG.

Analýza SWOT identifikuje vnútorné silné a slabé stránky podniku a ďalej hrozby a príležitosti, vyplývajúce z charakteru prostredia, v ktorom podnik pôsobí. Vzájomnou konfrontáciou prvkov internej a externej situácie podniku sa odkrývajú kritické oblasti, ktoré stratégia musí riešiť tak, aby sa dosiahol súlad medzi internými schopnosťami podniku a jeho vonkajším prostredím. Takáto stratégia umoţňuje podniku zamerať sa na príleţitosti, ktoré zodpovedajú jeho schopnostiam a naopak vyhnúť sa hrozbám, ktorým nie je schopný odolávať. Návrh rámcovej stratégie vyplývajúcej z výsledkov analýzy SWOT ilustruje matica na obr.

Kľúčové slová:

BCG matica

SWOT analýza

matica GE

životný cyklus produktu

konkurenčné prostredie

ABC analýza

rast trhu



Obsah:
  • BCG matica
    SWOT analýza
    matica GE
    životný cyklus produktu
    konkurenčné prostredie
    ABC analýza
    rast trhu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko