Marketingové analýzy
Popis:
Matica BCG Najjednoduchšou metódou portfóliovej analýzy je tzv. BCG matica (podľa autorského kolektívu Boston ConsultingGroup). Vychádza z dvoch parametrov - miery rastu odvetvia a relatívneho podielu na trhu, ktorými sa rozumie pomer trhového podielu skúmanej jednotky na trhu, k podielu najväčšieho konkurenta v odvetví. Týmto parametrom sa priraďujú číselné hodnoty a ich vzájomný vzťah vyjadruje matica BCG.
Analýza SWOT identifikuje vnútorné silné a slabé stránky podniku a ďalej hrozby a príležitosti, vyplývajúce z charakteru prostredia, v ktorom podnik pôsobí. Vzájomnou konfrontáciou prvkov internej a externej situácie podniku sa odkrývajú kritické oblasti, ktoré stratégia musí riešiť tak, aby sa dosiahol súlad medzi internými schopnosťami podniku a jeho vonkajším prostredím. Takáto stratégia umoţňuje podniku zamerať sa na príleţitosti, ktoré zodpovedajú jeho schopnostiam a naopak vyhnúť sa hrozbám, ktorým nie je schopný odolávať. Návrh rámcovej stratégie vyplývajúcej z výsledkov analýzy SWOT ilustruje matica na obr.
Kľúčové slová:
BCG matica
SWOT analýza
matica GE
životný cyklus produktu
konkurenčné prostredie
ABC analýza
rast trhu
Obsah:
- BCG matica
SWOT analýza
matica GE
životný cyklus produktu
konkurenčné prostredie
ABC analýza
rast trhu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.