Popis:
Stratégia - jednotný, súhrnný a integrovaný plán, ktorý je navrhnutý, aby zabezpečil
dosiahnutie základných cieľov podniku
Znaky: 1. cieľové smerovanie
2. systémový charakter
3. procesné smerovanie
4. reálna podstata
5. vyváženosť obsahu a formy
6. variantnosť riešenia
7. smerodajnosť pre ďalšie rozhodnutia
8. rozhodujúci význam z viacerých hľadísk
Vývojové fázy:
FINANČNÉ PLÁNOVANIE - 50. - 60. roky, dôraz na krátkodobejšie cykly, lebo trhové prostredie bolo stabilné s dostatkom zdrojov, využíva sa rozpočtovníctvo a finančná kontrola
PREDPOVEDNE ORIENTOVANÉ PLÁNOVANIE - vzniká koncom 60. a začiatkom 70. rokov, dostatočný rozvoj ekonomiky, časové štruktúrovanie plánovanie, sústredenie sa na efektívne rozvrhovanie zdrojov
EXTERNE ORIENTOVANÉ PLÁNOVANIE - v druhej polovici 70. rokov, rozvoj svetovej ekonomiky nebol taký dynamický, začínajú sa skúmať príčiny a hľadajú sa nové možnosti a trhy, dostáva sa do popredia marketingový manažment, potreba dynamických reakcií na trhové zmeny a na variantnosť riešení, na zvýšenie úrovne strategického myslenia manažérov
Kľúčové slová:
strategický manažment
analýza trhu
konkurenčné sily
variovanie produktu
podstata tvorby
strategické smerovanie
zahraničný trh
Obsah:
- 1. Aké sú štyri vývojové fázy strategického manažmentu?
2. Marketing a strategické plánovanie
3. Ktoré sú základné typy stratégií podľa spôsobu ich tvorby?
4. Ktoré sú rozhoduujúce špecifické rysy strategických procesov?
5. Ktoré sú rozhodujúce princípy manažérskeho strategického myslenia?
6. Ako možno definovať marketingovú stratégiu ako špecifický typ podnikovej stratégie?
7. Aké je typické hierarchické zaradenie marketingovej stratégie v podnikovej praxi?
8. Ktoré sú rozhodujúce podsystémy marketingového informačného systému na zabezpečenie relevantných informácií pre tvorbu marketingovej stratégie?
9. Čo je podstatou portfóliovej analýzy trhu
10. Čo je podstatou swot - analýzy trhu
11. Čo je podstatou porterovho modelu piatich konkurenčných síl
12. Tvorba trhového profilu podniku
13. Aká je podstata a nadväznosť výskumu trhu a segmentovania trhu s tvorbou marketingovej stratégie
14. Ktoré sú rozhodujúce etapy tvorby marketingovej stratégie
15. Čo je podstatou formovania marketingovej stratégie
16. Aké je poslanie implementácie a kontrolovania pri aplikovaní marketingovej stratégie?
17. Aká je podstata a uplatnenie marketingového mixu pri tvorbe marketingovej stratégie
18. Stratégia marketingovej komunikácie v priebehu životného cyklu produktu
19. Aký je význam firemného fixu v rámci strategického smerovania podniku?
20. Stratégia vývoja nových produktov a usmerňovania životného cyklu produktu
21. Čo je podstatou strategického variovania pproduktu?
22. Ktoré sú rozhodujúce typy produktových stratégií?
23. Propagačná stratégia - východiská, nástroje a základné formy komunikácie
24. Čo je poslaním a podstatou tvorby a uplatňovania stratégií pretláčania a priťahovania?
25. Čo je poslaním a podstatou tvorby a uplatňovania cenovej stratégie podniku?
26. Ktoré sú cenové stratégie podľa vzťahu ceny a kvality produktu?
27. Čo je podstatou tvorby distribučnej stratégie podniku?
28. Aké sú základné typy distribučných stratégií a aké je ich strategické smerovanie?
29. Čo je podstatou tvorby stratégie miesta a aké je jej strategické smerovanie?
30. Základné stratégie vstupu na zahraničný trh