Mravná výchova
«»
Popis:
Dynamická súčasnosť prináša veľké množstvo mravných problémov každodenného života, s ktorými sa stretáva nielen jednotlivec, ale aj celá spoločnosť. Vyskytujú sa aj názory o mravnej kríze celej spoločnosti. Hľadanie riešení jestvujúcich morálnych problémov spočívalo obyčajne v prehodnocovaní platných mravných hodnôt, ideálov a noriem existujúcich v spoločnosti. Veľmi významnú úlohu v tomto procese prehodnocovania mala mravná výchova, ktorá existovala v rôznych historicky, sociálne, politicky a kultúrne podmienených podobách.
Základnou otázkou, ktorú musí zodpovedať každá koncepcia mravnej výchovy je: Prečo byť mravný? Z odpovede na túto otázku sa môže potom odvíjať riešenie teoretických a praktických problémov súvisiacich s mravnou výchovou, a v konečnom dôsledku až riešenie otázok súvisiacich s metodikou mravnej. Výchovy. Nemožno postupovať opačne, čiže od metodiky k hľadaniu zdôvodnenia či odpovede na otázku: Prečo byť mravný?
Kľúčové slová:
mravná výchova
klarifikácia
persuázia
exercitácia
valorizácia
exemplifickácia
kooperatívne učenie
metódy hrou
Erich Fromm
Obsah:
- 1. Podstata a ciele mravnej výchovy
2. K niektorým koncepciám mravného vývoja jednotlivca
3. Rodina ako základ mravnej výchovy
4. Mravná výchova, rodinná a sexuálna výchova
5. Škola a jej výchovné pôsobenie
6. Mravná výchova a enviromentálna výchova
7. Utváranie mravnej identity osobnosti
8. Olivarova koncepcia prosociálnosti
9. Hallova koncepcia mravnej výchovy
10. Metódy mravnej výchovy
11. Výchova ku kritickému mysleniu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.