Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Nákladový controlling - 160 vypracovaných otázok

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
64 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
19700
Posledná úprava
09.10.2011
Zobrazené
3 558 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky ku skúške z nákladového controllingu

1. Aké úlohy plní controlling v systéme riadenia moderného podniku? str. 13
Úlohy:
• hodnotiť plnenie plánovaných cieľov podniku
• odhaľovať riziká
• upozorňovať na reálne odchýlky od žiaduceho vývoja
• analyzovať a hodnotiť efekty podnikateľských aktivít a rozhodnutí
• plánovať a programovať vývoj podniku
• inšpirovať vedenie podniku k odhaľovaniu nových podnikateľských aktivít, prinášajúcich ekonomický efekt.

2. Definujte controlling stručne a najvýstižnejšie (podrobne, uveďte 2 definície) str.14
- controlling je podsystém systému riadenia, je to moderný systém riadenia, je to súhrn pravidiel
- controlling „má podnik pod kontrolou“, t. j. neustále porovnávanie plánu – cieľov podniku – s dosiahnutou skutočnosťou, neustála podpora riadenia podniku. Analýza a vyhodnocovanie odchýlok, vrátane identifikácie ich príčin
- ...

3. Ako sa delí controlling z časového hľadiska (dimenzie controllingu) a aké sú ich charakteristické vlastnosti? str. 15
a. strategický controlling – je zameraný na strategické rozhodnutia firmy. Cieľom je zabezpečiť ich dosiahnutie prostredníctvom sledovania príležitostí a hrozieb. Svojou podstatou spája vnútornú situáciu podniku s externým prostredím a analyzuje jeho hlavné vývojové trendy. Analýza prechádza od najširšieho okolia podniku až po bezprostredné podnikové okolie tvorené tzv. stakeholders...
b. operatívny controlling – je zameraný na kratšie časové obdobie. Zvyčajne neprekračuje horizont jedného roka. Výsledok práce strategického controllingu vo forme príležitostí a hrozieb sa v tomto okruhu priamo transformuje do formy nákladov a výnosov zastupujúcich výsledky konkrétnych činností...

4. Čo je úlohou vnútropodnikového a čo nákladového controllingu? str. 17
- úlohou vnútropodnikového controllingu je vybudovať nákladový a kalkulačný systém informácií o štruktúre nákladov podľa miesta a príčin vzniku vnútri podniku. Jeho hlavnou úlohou je napomáhať riadenie zisku
- úlohou nákladového controllingu je zvýšiť prehľadnosť vzniku nákladov vo všetkých oblastiach podnikovej činnosti, zdokonaliť plánovanie a rozhodovanie na základe zodpovedajúcich informácií a nákladoch a využití kapacít podniku a neustále zdokonaľovanie nákladového a kalkulačného systému podniku.

Kľúčové slová:

nákladový controlling

náklady

kalkulácie

rozpočtovníctvo



Obsah:
  • 1. Aké úlohy plní controlling v systéme riadenia moderného podniku? str. 13
    2. Definujte controlling stručne a najvýstižnejšie (podrobne, uveďte 2 definície) str.14
    3. Ako sa delí controlling z časového hľadiska (dimenzie controllingu) a aké sú ich charakteristické vlastnosti? str. 15
    4. Čo je úlohou vnútropodnikového a čo nákladového controllingu? str. 17
    5. Popíšte nákladový controlling v užšom význame! Str.17
    6. Ako chápete nákladový controlling v širšom význame? – popíšte! Str. 17
    7. Aký je rozdiel medzi kalkuláciami úplných nákladov a neúplných nákladov? Str.78.
    8. Pre aké riešenie strategických systémových úloh sú použiteľné kalkulácie neúplných nákladov? str. 111
    9. Čo je základom a z čoho vychádza kalkulácia variabilných nákladov? Str 106 dole
    10. Popíšte kritický bod nákladov (ako sa vypočíta, na čo slúži, vzorce výpočtov, absolútne a relatívne vyjadrenie)!
    11. Popíšte metódu jednostupňovej kalkulácie variabilných nákladov! str 111
    12. Popíšte metódu viacstupňovej kalkulácie variabilných nákladov! str. 116
    13. Popíšte metódu dvojstupňovej kalkulácie variabilných nákladov a pre čo poskytuje spoľahlivé podklady? Str. 115
    14. Aké platia pravidlá pre využitie metódy variabilných nákladov v rozhodovacích úlohách? Str. 114
    15. Hrubé rozpätie – výpočet, kedy sa používa, vzťahy medzi predajnou cenou a zložkami nákladov. str. 117
    16. Pozitíva a negatíva príspevku na úhradu. Str. 118
    17. Aké sú nedostatky kalkulácie úplných nákladov? str. 119
    18. Uveďte niektoré argumenty na podporu kalkulácie úplných nákladov a kalkulácie neúplných nákladov! str 118
    19. Aký je rozdiel medzi úhrnnými a rozdielovými metódami kalkulovania nákladov a aká je výhoda rozdielových metód kalkulovania nákladov? str. 168
    ...
    88. Vymenujte nevýhody kalkulácie plánovaných nákladov.
    89. Napíšte, čo chápete pod pojmom rozpočtovníctvo podniku.
    90. Napíšte, aké poznáte podstatné procesy rozpočtovníctva.
    91. Popíšte, čo predstavuje plán podniku a čo predstavuje rozpočet podniku.
    92. Vymenujte úlohy rozpočtovníctva.
    93. Napíšte, aké poznáte rozdiely medzi rozpočtami a kalkuláciami.
    94. Popíšte kontrolnú úlohu rozpočtovníctva
    95. Popíšte motivačnú úlohu rozpočtovníctva.
    96. Popíšte informačno-koordinačnú úlohu rozpočtovníctva.
    97. Napíšte, aké podklady sú potrebné pre tvorbu rozpočtov.
    98. Vymenujte jednoduché kroky tvorby rozpočtu podniku.
    ...
    126. Definujte pojem rozvrhová základňa kalkulácií a vysvetlite požiadavky (zásady) kladené na rozvrhovú základňu.
    127. Vysvetlite pojmy: alokácia nákladov, základné princípy alokácie nákladov, alokačná fáza.
    128. Vymenujte, ako členíme jednotlivé druhy kalkulácií.
    129. Vysvetlite kalkulácie z hľadiska času a funkcií v riadiacom procese.
    130. Vysvetlite kalkulácie z hľadiska spôsobu zostavovania.
    131. Vysvetlite kalkulácie z hľadiska štruktúry nákladov.
    132. Vysvetlite kalkulácie z hľadiska využitia produkčnej kapacity
    133. Vysvetlite význam a dôležitosť kalkulovania nákladov na jednotlivých úrovniach riadenia.
    ...
    155. Definujte variantný rozpočet (Flexibel Budget), uveďte, pre akú kontrolu v podniku a z akých dôvodov je vhodný a popíšte kroky jeho zostavenia.
    156. Popíšte podstatu zostavovania rozpočtov na princípe systému Zero-Based Budgeting. Úveďte výhody a nevýhody tohto systému.
    157. Porovnajte klasické a tradičné prístupy k rozpočtovaniu (Fixed vs. Rolling Budget, Partial Activities Based Budgeting vs. Global Activity Based Budgeting, Limited vs. Indicative Budget, Top Down Budgeting vs. Participatory Budgeting).
    158. Vymenujte a stručne popíšte metódy rozpočtovania podniku.
    159. Popíšte plánovú metódu zostavovania rozpočtov (druhy informácií, ktoré využíva k svojmu zostaveniu, dôvody nepresnosti a nepružnosti metódy, prednosti metódy).
    160. Popíšte normovú a jednorazovú metódu zostavovania rozpočtov (druhy informácií, ktoré využívajú k svojmu zostaveniu, prednosti a nedostatky metód).
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko