Nedokonalá konkurencia a medzinárodný obchod
Popis:
V reálnom živote sa stretávame s rôznymi formami nedokonalej konkurencie:
1.monopol
2.oligopol
3.monopolistická konkurencia
Monopol
- jeho podstata a charakter bola definovaná tromi smermi:
· klasický smer (A. Smith) chápe monopol ako akékoľvek privilégium, garantované štátnou mocou. Nekladie sa dôraz na počet firiem v odvetví, ale na existenciu umelých bariér vstupu do odvetvia (ich zdrojom je štát).
· neoklasická teória – vychádza z počtu firiem v odvetví. Pod monopolom rozumie existenciu jednej firmy na relevantnom trhu. Predpokladá sa neexistencia umelých bariér vstupu do odvetvia.
· behavioristický smer – zdôrazňuje prejavy nežiaduceho monopolného správania (vysoké ceny, dohody medzi firmami,...)
Kľúčové slová:
Nedokonalá konkurencia
medzinárodný obchod
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.