Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Obchod a obchodné operácie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6773
Posledná úprava
12.08.2018
Zobrazené
2 429 x
Autor:
jojka83
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Definícia obchodu

Obchod môžeme chápať ako:
- predajnú miestnosť
- výsledok činnosti
- odvetvie národného hospodárstva
- činnosť (výmenu niečoho za niečo)

Obchod je špecifická ekonomická činnosť, zahŕňa výmenu produktov prostredníctvom peňazí. Je to forma tovarovo - peňažných vzťahov, spojovací článok medzi odvetviami národného hospodárstva. Obchod je aparát obehu - je to fáza obehu - čas, kým sa výrobok nespotrebuje. Produkt - výsledok výrobného procesu

Obchod = výmena produktov (statkov, výrobkov, tovaru a služieb) formou kúpy a predaja.

Kľúčové slová:

obchod

výmena tovarov

veľkoobchod

výskum trhu

kúpna zmluva

dodacia podmienka

dohoda o Európskom hospodárskom priestore

distribúcia



Obsah:
  • 1. Definície obchodu a charakteristika materiálnej a peňažnej výmeny tovarov.
    2. Obeh a pohyb tovaru, definície a ich vzájomný vzťah
    3. Funkčný a inštitucionálny obchod - definície, rozdiely medzi nimi
    4. Základné funkcie obchodu - rozdelenie, charakteristika
    5. Obchodné operácie a subjekty obchodných operácií
    6. Členenie obchodu podľa štatistiky
    7. Teritoriálne rozdelenie obchodu - definície
    8. Veľkoobchod - charakteristika, funkcie a hlavné výkony veľkoobchodu
    9. Členenie veľkoobchodu - s úplnou a neúplnou činnosťou, samostatný a integrovaný veľkoobchod, veľkoobchod výrobných podnikov
    10. Hlavné typy veľkoobchodu - rozdelenie, charakteristika
    11. Maloobchod - charakteristika a hlavné činnosti maloobchodu
    12. Kritériá typológie maloobchodných jednotiek a hlavné typy maloobchodu
    13. Obchod podľa vlastníctva - rozdelenie a charakteristika
    14. Teória absolútnych a komparatívnych nákladov
    15. Transakčná teória
    16. Teória tvorby trhov a konkurencie a teória Gate-keeper
    17. Teória o vývoji maloobchodných typov
    18. Teória obchodných reťazcov a kooperácie
    19. Teória koncentrácie v obchode
    20. Teória integrácie, internacionalizácie a globalizácie
    21. Prieskum a výskum trhu - charakteristika oboch pojmov, charakteristika predmetu výskumu, zdroje informácií
    22. Prieskum a výskum trhu - charakteristika jednotlivých druhov prieskumov
    23. Výber obchodnej metódy - charakteristika, rozdelenie, výhody a nevýhody, subjekty obchodných metód
    24. Propagácia a akvizícia - charakteristika
    25. Kalkulácia exportnej ceny v obchode, vzťah ceny k náležitostiam obchodnej zmluvy
    26. Cena v zahranično-obchodnej výmene - charakteristika, spôsob výpočtu ceny fco hranica
    27. Ponuka predávajúceho a jej náležitosti, objednávka odberateľa
    28. Základné podmienky pre uzatváranie kúpnej zmluvy a zabezpečenie záväzkov zo zmluvy
    29. Podstata kúpnej zmluvy - povinnosti kupujúceho a predávajúceho
    30. Vymenujte a charakterizujte podstatné a ďalšie náležitosti kúpnej zmluvy
    31. Predmet v kúpnej zmluve
    32. Dodacia podmienka v kúpnej zmluve
    33. Doprava a preprava, prepravná a zasielateľská zmluva, dopravca, prepravca a zasielateľ - definície
    34. Železničná doprava
    35. Cestná doprava
    36. Námorná a riečna doprava
    37. Kombinovaná doprava
    38. Poistenie prepravných rizík
    39. Dokumenty v obchode a ich charakteristika (inkasné, prepravné, colné, ostatné)
    40. Spôsoby zaplatenia kúpnej ceny a ich charakteristika
    41. Charakteristika a znaky hospodárskej politiky
    42. Vnútroobchodná politika a jej nositelia
    43. Nástroje vnútroobchodnej politiky
    44. Charakteristika a princípy zahraničnoobchodnej politiky
    45. Zmluvné opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
    46. Pasívne autonómne opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
    47. Aktívne autonómne opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
    48. Jednotný európsky trh a zmluvné prostriedky a vzťahy medzi SR a EÚ
    49. Spoločná obchodná politika EÚ
    50. Dohoda o Európskom hospodárskom priestore
    51. Pasívne autonómne prostriedky obchodnej politiky EÚ
    52. Tarifné opatrenia obchodnej politiky EÚ
    53. Clo v obchodnej politike EÚ
    54. Ostatné pasívne tarifné opatrenia EÚ (pravidlá pôvodu, TARIC, GSP, atď.)
    55. Aktívne autonómne prostriedky obchodnej politiky EÚ
    56. Prostredie obchodu - vnútorné a vonkajšie faktory
    57. Obchodný systém a jeho zložky
    58. Makroprostredie a vplyv jeho zložiek na obchod
    59. Mikroprostredie - zákazníci a distribúcia
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko