Obchod a obchodné operácie
Popis:
Definícia obchodu
Obchod môžeme chápať ako:
- predajnú miestnosť
- výsledok činnosti
- odvetvie národného hospodárstva
- činnosť (výmenu niečoho za niečo)
Obchod je špecifická ekonomická činnosť, zahŕňa výmenu produktov prostredníctvom peňazí. Je to forma tovarovo - peňažných vzťahov, spojovací článok medzi odvetviami národného hospodárstva.
Obchod je aparát obehu - je to fáza obehu - čas, kým sa výrobok nespotrebuje. Produkt - výsledok výrobného procesu
Obchod = výmena produktov (statkov, výrobkov, tovaru a služieb) formou kúpy a predaja.
Kľúčové slová:
obchod
výmena tovarov
veľkoobchod
výskum trhu
kúpna zmluva
dodacia podmienka
dohoda o Európskom hospodárskom priestore
distribúcia
Obsah:
- 1. Definície obchodu a charakteristika materiálnej a peňažnej výmeny tovarov.
2. Obeh a pohyb tovaru, definície a ich vzájomný vzťah
3. Funkčný a inštitucionálny obchod - definície, rozdiely medzi nimi
4. Základné funkcie obchodu - rozdelenie, charakteristika
5. Obchodné operácie a subjekty obchodných operácií
6. Členenie obchodu podľa štatistiky
7. Teritoriálne rozdelenie obchodu - definície
8. Veľkoobchod - charakteristika, funkcie a hlavné výkony veľkoobchodu
9. Členenie veľkoobchodu - s úplnou a neúplnou činnosťou, samostatný a integrovaný veľkoobchod, veľkoobchod výrobných podnikov
10. Hlavné typy veľkoobchodu - rozdelenie, charakteristika
11. Maloobchod - charakteristika a hlavné činnosti maloobchodu
12. Kritériá typológie maloobchodných jednotiek a hlavné typy maloobchodu
13. Obchod podľa vlastníctva - rozdelenie a charakteristika
14. Teória absolútnych a komparatívnych nákladov
15. Transakčná teória
16. Teória tvorby trhov a konkurencie a teória Gate-keeper
17. Teória o vývoji maloobchodných typov
18. Teória obchodných reťazcov a kooperácie
19. Teória koncentrácie v obchode
20. Teória integrácie, internacionalizácie a globalizácie
21. Prieskum a výskum trhu - charakteristika oboch pojmov, charakteristika predmetu výskumu, zdroje informácií
22. Prieskum a výskum trhu - charakteristika jednotlivých druhov prieskumov
23. Výber obchodnej metódy - charakteristika, rozdelenie, výhody a nevýhody, subjekty obchodných metód
24. Propagácia a akvizícia - charakteristika
25. Kalkulácia exportnej ceny v obchode, vzťah ceny k náležitostiam obchodnej zmluvy
26. Cena v zahranično-obchodnej výmene - charakteristika, spôsob výpočtu ceny fco hranica
27. Ponuka predávajúceho a jej náležitosti, objednávka odberateľa
28. Základné podmienky pre uzatváranie kúpnej zmluvy a zabezpečenie záväzkov zo zmluvy
29. Podstata kúpnej zmluvy - povinnosti kupujúceho a predávajúceho
30. Vymenujte a charakterizujte podstatné a ďalšie náležitosti kúpnej zmluvy
31. Predmet v kúpnej zmluve
32. Dodacia podmienka v kúpnej zmluve
33. Doprava a preprava, prepravná a zasielateľská zmluva, dopravca, prepravca a zasielateľ - definície
34. Železničná doprava
35. Cestná doprava
36. Námorná a riečna doprava
37. Kombinovaná doprava
38. Poistenie prepravných rizík
39. Dokumenty v obchode a ich charakteristika (inkasné, prepravné, colné, ostatné)
40. Spôsoby zaplatenia kúpnej ceny a ich charakteristika
41. Charakteristika a znaky hospodárskej politiky
42. Vnútroobchodná politika a jej nositelia
43. Nástroje vnútroobchodnej politiky
44. Charakteristika a princípy zahraničnoobchodnej politiky
45. Zmluvné opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
46. Pasívne autonómne opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
47. Aktívne autonómne opatrenia zahraničnoobchodnej politiky - základná charakteristika
48. Jednotný európsky trh a zmluvné prostriedky a vzťahy medzi SR a EÚ
49. Spoločná obchodná politika EÚ
50. Dohoda o Európskom hospodárskom priestore
51. Pasívne autonómne prostriedky obchodnej politiky EÚ
52. Tarifné opatrenia obchodnej politiky EÚ
53. Clo v obchodnej politike EÚ
54. Ostatné pasívne tarifné opatrenia EÚ (pravidlá pôvodu, TARIC, GSP, atď.)
55. Aktívne autonómne prostriedky obchodnej politiky EÚ
56. Prostredie obchodu - vnútorné a vonkajšie faktory
57. Obchodný systém a jeho zložky
58. Makroprostredie a vplyv jeho zložiek na obchod
59. Mikroprostredie - zákazníci a distribúcia
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.