Oceňovanie podniku
Popis:
1. ÚČELY STANOVENIA HODNOTY PODNIKU.
Oceňovanie sa týka:
- kúpa a predaj podnikového majetku
- peňažné a nepeňažné vklady do podnikania
- navršovanie ZI podniku ( rozdiel medzi navýšeným a pôvodným ZI je emisné ážio, ide o kapitalizáciu)
- ohodnocovanie majetku podniku pri transformáciách, fúziách a delení podnikov.
- ohodnocovanie majetku podniku pre bankové (úverové) operácie
- ohodnocovanie aktív podniku (investície a obežné A)
- ohodnocovanie pasív podniku (úvery a záväzky)
- stanovenie trhovej hodnoty podniku ako jeho cenovej bonity a solventnosti
- ohodnocovanie očakávaných výnosov z podnikania pre podnikateľský zámer
- stanovenie likvidačnej hodnoty podniku v prípade ukončenia podnikania, pri konkurze a vyrovnaní
- ohodnotenie podniku v súvislosti s dedičským konaním
- ohodnotenie podniku z dôvodu jeho poistenia
- ohodnotenie podniku pre určenie úspešnosti práce jeho manažmentu.
Kľúčové slová:
hodnota podniku
ohodnocovanie podniku
substancie
likvidačná hodnota
majetková metóda
finančná analýza
Obsah:
- 1. Účely stanovenia hodnoty podniku.
2. Vzťah medzi hodnotou a cenou podniku
3. Zásady ohodnocovania podniku
4. Metóda účtovnej hodnoty
5. Metóda hodnoty substancie
6. Likvidačná hodnota
7. Metóda založená na kapitalizácii zisku
8. Výnosové metódy založené na diskontovaní cf
9. Metóda eva
10. Metóda váženej strednej hodnoty
12. Metóda nadzisku (superzisk)
13. Odporúčané podklady pre spracovanie znaleckého posudku (pre objektivizovanú hodnotu podniku).
13. Majetková metóda
14. Podnikateľská metóda
15. Vzťah finančnej analýzy a ohodnocovania podniku
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.