Popis:
a) Základné prístupy k tvorbe organizačných štruktúr
Organizačná štruktúra je formálny systém, ktorý umožňuje manažérom rozdeľovať prácu, koordinovať úlohy, delegovať autoritu a zodpovednosť s cieľom čo najúčinnejšie dosiahnuť ciele organizácie. Je to formálny systém pracovných vzťahov, ktorý integruje aj oddeľuje úlohy. Organizačná štruktúra umožňuje zamestnancom pracovať efektívne:
alokuje ľudí a zdroje k úlohám
zjasňuje zodpovednosť (job description, organization charts, lines of authority)
oboznamuje zamestnancov s tým, čo sa od nich očakáva pomocou pravidiel, regulácií,
operačných procedúr, výkonnostných noriem (štandardov)
vytvára podmienky pre zber a vyhodnocovanie informácií - pomáha manažérom
rozhodovať a rieši problémy
Kľúčové slová:
prístupy k tvorbe organizačných štruktúr
typy organizačných štruktúr