Popis:
1. Podstata strategického marketingu
Marketingovou stratégiou rozumieme dlhodobú koncepciu činnosti podniku v oblasti marketingu a jej zmyslom je premyslene a účelne rozvrhnúť zdroje podniku tak, aby mohli byť čo najlepšie splnené dva základné ciele: spokojnosť zákazníka a dosiahnutie zisku a výhody pred konkurenciou.
2. Marketing a strategický marketing
Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stanovených cieľov.
Strategický marketing je jednou z vývojových fáz marketingu, uvažovanou vo vzťahu k marketingovým funkciám a časovým horizontom. Reprezentuje jej definovanie cieľov, analýzu príležitostí a hrozieb, kladie značný dôraz na proces marketingového plánovania a vypracovania marketingových plánov, na voľbu a formulovanie vhodných marketingových stratégií a ich realizáciu. Je to marketing, ktorý prenikol do riadiacich a rozhodovacích procesov podniku.
3. Marketingová stratégia
- predstavuje súhrn zámerov a činnosti človeka, ktoré používa na dosiahnutie svojho cieľa, vychádza z trhu, musí byť určovaná externým prostredím
- odráža predstavu podniku o tom, ako čo najrentabilnejšie využiť schopnosti a zdroje podniku na trhu
- predstavuje usporiadaný marketingový postup, pomocou ktorého dosiahne podnik svoje marketingové ciele
- obsahuje špecifické stratégie pre cieľové trhy, mark. mix i pre úroveň mark. výdavkov. Je nutné osobitne formulovať mark. stratégiu pre jednotl. segmenty, na kt. sa podnik zameriava, pretože segmenty sa medzi sebou líšia potrebami, reakciou na marketing i ziskovosťou.
- mark. logika, ktorou podnik dosahuje svoje mark. ciele (Kotler).
...
Kľúčové slová:
marketing
stratégia
marketingové stratégie
Obsah:
- 1. Podstata strategického marketingu
2. Marketing a strategický marketing
3. Marketingová stratégia
4. Strategický marketingový proces
5. Východiská strategického marketingového procesu
6. Strategické marketingové analýzy
7. Poslanie podniku
8. Etapy strategického marketingového procesu
9. Strategický manažment a strategický marketing
10. Strategické marketingové analýzy
11. Marketingová situačná analýza
12. Analýza SWOT
13. Analýza konkurencie
14. Doplňujúce metódy strategických marketingových analýz
15. Analýza STEP
16. Analýza PEST
17. Analýza VRIO
18. Marketingový audit
19. Marketingové stratégie
20. Tvorba marketingovej stratégie
21. Triedenie marketingových stratégií
22. Formulovanie marketingových produktových stratégií
23. Formulovanie marketingových distribučných stratégií
24. Formulovanie marketingových komunikačných stratégií
25. Formulovanie marketingových cenových stratégií
26. Stratégie podľa trendov trhu
27. Stratégie podľa životného cyklu trhu
28. Stratégia tvorby trhovej pozície
29. Stratégia v oblasti nákupu tovarov
30. Konkurenčné stratégie
31. Stratégie nákladového vodcovstva
32. Stratégia diferenciácie
33. Stratégia koncentrácie
34. Prednosti a riziká jednotlivých konkurenčných stratégií
35. Stratégie pre špecifické skupiny zákazníkov
36. Stratégie pre podniky v rôznom postavení na trhu
37. Stratégie trhových vodcov
38. Stratégie vyzývateľov na trhu
39. Stratégie spolupútnikov
40. Stratégie štrbinárov
41. Globálne marketingové stratégie
42. Strategické marketingové plánovanie
43. Strategický marketingový plán
44. Realizácia strategického marketingového plánu
45. Strategická marketingová kontrola
Zdroje:
- Nagyova - Marketingová stratégia