Popis:
Spracovaná celá kniha v kocke od profesorky Kachaňákovej.
1. Podstata, úlohy a funkcie personálneho manžmentu, subjekty
Personálny manažment (PM)
- cinnost, ktorej pozornost sa sústreduje na zamestnancov – ludské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkcnými oblastami
manažmentu podiela na dosiahnutí synergického efektu – splnení cielov zamestnancov i organizácie ako celku.
Hlavný ciel PM - dosiahnut úspech a konkurencnú výhodu:
- zvyšovaním produktivity práce
- lepším využitím: ludských, informacných, materiálnych, financných zdrojov
Ciastkové ciele PM
spolocenský: rešpektovat požiadavky a vplyvy spolocnosti, v ktorej organizácia pôsobí
osobné ciele: pomoc zamestnancom pri dosahovaní ich osobných cielov, ktoré ovplyvnia ich výkonnost a spokojnost
funkcný: úroven a náklady jednotlivých cinností musia byt primerané konkrétnym podmienkam v organizácii
PM ovplyvnuje vonkajšie a vnútorné prostredie organizácie:
Vonkajšie: konkurencia, ekonomické podmienky (inflácia, zamestnanost), politická situácia, trh práce a demografia
Vnútorné: strategické ciele, tvorba stratégie, výber technológie, org. štruktúra, org. kultúra, velkost organizácie
Základné úlohy PM
1. zabezpecenie potrebného poctu zamestnancov v požadovanej profesijnej a kvalifikacnej štruktúre a v dynamickom súlade so
strategickými cielmi organizácie
2. zosúladenie správania zamestnancov so strategickými cielmi organizácie
...
Kľúčové slová:
zamestnanci
dotazník
výber zamestnancov
výberový pohovor
Obsah:
- 1. Podstata, úlohy a funkcie PM, subjekty
2. Strategický PM
3. Personálne plánovanie
4. Analýza práce a vytváranie pracovných miest
5. Získavanie zamestnancov
6. Výber zamestnancov
7. Systém rozmiestnovania zamestnancov
8. Vzdelávanie a rozvoj ZC
9. Riadenie kariéry
10. Hodnotenie pracovného výkonu
11. Odmenovanie zamestnancov
12. Pracovné vztahy a kvalita pracovného života
13. Organizacná kultúra