Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Personálny manažment (vypracované otázky)

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23841
Posledná úprava
18.02.2012
Zobrazené
1 726 x
Autor:
jablcko007
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definícia personálneho manažmentu.
Personálny manažment (definícia) – činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov /ľudské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnutí synergického efektu: to je splnenie cieľov zamestnancov i organizácie ako celku.
- z tejto definície si môžeme odôvodniť hlavné ciele PM
- splnenie základných úloh danej organizácie

Táto činnosť je záležitosťou všetkých manažérov a vedúcich tímov. Úlohou personalistov je túto činnosť zdokonaľovať, rozvíjať poskytovať rady a služby.

Riadenie ľudských zdrojov predstavuje strategický a premyslený logický prístup k riadeniu ľudí, ktorí sa individuálne a kolektívne podieľajú na efektívnom plnení cieľov podniku.

Hlavný cieľ personálneho manažmentu: slúžiť tomu aby bola organizácia výkonná a dosiahla konkurenčnú výhodu.
AKO?
Zvyšovaním produktivity + zlepšovaním využitia - ľudských, informačných, materiálnych, finančných zdrojov = Riadenie ľudských zdrojov
Spoločenský cieľ – požiadavky a vplyvy spoločnosti, v ktorej podnik pôsobí
Osobné ciele: pomoc zamestnancom pri napĺňaní ich osobných cieľov, ktoré ovplyvnia ich výkonnosť a spokojnosť.
Funkčný cieľ: úroveň a náklady jednotlivých činností musia byť vždy primerané konkrétnym podmienkam v podniku.

Kľúčové slová:

personálny manažment

podnik

riadenie ľudí

zamestnanci

mormatívne dokumenty



Obsah:
  • 1. Definícia personálneho manažmentu
    2. Základné úlohy personálneho manažmentu
    3. Základné funkcie /činnosti/ personálneho manažmentu
    4. Rozhodujúce úlohy personálneho útvaru
    5. Úlohy personálneho manažéra v riadení ľudí
    6. Opis práce / jeho obsah /
    7. Špecifikácia požiadaviek na zamestnanca
    8. Vymedzenie podstaty získavania zamestnancov
    9. Normatívne dokumenty požadované od uchádzača o zamestnanie
    10. Jednotlivé stupne procesu výberu zamestnancov
    11. Druhy výberového rozhovoru z hľadiska obsahu
    12. Druhy výberového rozhovoru z hľadiska formy
    13. Povinné náležitosti pracovnej zmluvy
    14. Definovanie adaptačného procesu nových zamestnancov
    15. Možnosti skončenia pracovného pomeru podľa Zákonníka práce
    16. Aktivity, ktoré sú súčasťou cyklu vzdelávania a rozvoja zamestnancov
    17. Podstata vzdelávania zamestnancov na základe koučovania
    18. Základné typy kotiev kariéry ( vymenovať)
    19. Hlavný cieľ hodnotenia pracovného výkonu zamestnancov
    20. Možní hodnotitelia pracovného výkonu zamestnancov
    21. Obsah systému odmeňovania zamestnancov
    22. Nástroje mzdového systému podniku.
    23. Varianty uplatňovania pružného pracovného času
    24. Podielový pracovný čas /job sharing/
    25. Pracovné prostredie – podstata a obsah
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko