Popis:
1. Charakteristika etiky, podnikateľskej etiky, príčiny vzniku podnikateľskej etiky
Etika
- teória o morálke, mravnosti
- prostredníctvom príkazov alebo zákazov vyžaduje, aby sa človek správal určitým spôsobom
- je to metóda myslenia, ktorá ponúka možnosti, ale nerozhoduje za nás
- skúma 3 druhy vzťahov – vzťah k sebe samému, vzťah k iným ľuďom, vzťah k spoločnosti
Podnikateľská etika
- skúma dodržiavanie morálnych noriem v rámci podnikateľskej činnosti
- zisk v rámci podnikateľskej etiky by nemal byť cieľ, ale prostriedkom na zlepšenie
medziľudských vzťahov
- za kolísku vzniku podnikateľskej etiky ako vednej disciplíny môžeme považovať USA v
60. rokoch minulého storočia. V 80. rokoch sa PE začína zaoberať aj západná Európa –
Nemecko, Holandsko, Švajčiarsko. U nás od 90. rokov.
Príčiny vzniku podnikateľskej etiky:
1. Ekologické príčiny – znečisťovanie ŽP, stenčovanie ozónovej vrstvy, globálne otepľovanie,
demografické problémy (viac ľudí umrie než sa narodí), vyčerpávanie prírodných zdrojov,
Kľúčové slová:
Etika
podnikateľská etika
teória stakeholder
egoizmus
altruizmus
diskriminácia
sexuálne obťažovanie
komunikácia
etické riadenie podniku
etický kódex