Podnikateľský plán a inovácie - vypracované otázky na štátnice
«»
Popis:
11. Priame a nepriame finančné nástroje podpory podnikania.
Priame finančné nástroje podpory podnikania – sú tie, ktorými sa zvyšujú podnikové príjmy. Možno ich rozdeliť do troch skupín:
1) Cenové príplatky.
2) Investičné dotácie – stanovujú sa absolútnou sumou alebo určitým percentom z hodnoty intervenovanej akcie. Dotácia sa použije ako zdroj financovania, pričom sa investícia zaraďuje do prevádzky v plnej nadobúdacej cene a je základom pre odpisy. V druhom prípade možno nadobúdaciu cenu znížiť o poskytnutú dotáciu a zo zníženého základu sa uskutočňujú odpisy.
3) Rôzne neinvestičné dotácie s presným účelovým zameraním.
Nepriame finančné nástroje podpory podnikania – spočívajú v znižovaní výdavkov podnikateľských subjektov, resp.v znižovaní finančných rizík.
Patria sem predovšetkým:
A. Daňové úľavy s cieľom zníženia daňovej povinnosti - určia sa ako čiastočne alebo plne odpočítateľné položky z daňového základu, ktorými môže byť :
a) Časť hodnoty novoobstaraného fixného majetku
b) Časť výnosu investícií uskutočnených v súlade s ekonomickými zámermi štátu
c) Časť prostriedkov, ktoré podnik venuje vedeckým, vzdelávacím alebo iným verejneprospešným inštitúciám v limitovanej výške, odpočítateľných od daňového základu.
Osobitnou formou daňovej úľavy je uplatňovanie diferencovaných daňových sadzieb podľa rôznych kritérií, napr. podľa odboru podnikania, podľa veľkosti podnikateľského dôchodku...
B. Úverové a úrokové výhody
a) Poskytovanie bezúročných pôžičiek alebo pôžičiek so zníženou úrokovou sadzbou,
b) Štátne garantovanie úverov poskytnutých podnikom realizujúcim málo výnosné programy alebo úverov poskytnutých do zahraničia.
Kľúčové slová:
podnik
plán
inovácie
ekonomika
podnikateľský zámer
podnikateľský plán
projekt
úver
stredné a malé podniky
Obsah:
- 1. Základná charakteristika podnikania. Podnik a jeho formy. Právne formy podnikania.
2. Faktory ovplyvňujúce podnikanie. Podnikateľská filozofia.
3. Algoritmus zakladania nového podniku. Podnikanie na základe živnosti.
4. Pozitíva a negatíva firemného plánovania. Druhy plánovania.
5. Štruktúra a obsah procesu plánovania v podniku.
6. Základné pojmy – podnikateľský zámer, podnikateľský plán. Funkcie a úlohy podnikateľského plánu.
7. Význam podnikateľského plánu pre malé a stredné podniky. Problémy financovania malých a stredných podnikov.
8. Požiadavky na podnikateľský plán. Obsah a štruktúra podnikateľského plánu (Marketingová časť, Finančná časť, Manažérska časť).
9. Požiadavky na podnikateľský zámer. Postup pri žiadaní o finančný príspevok od ÚPSVaR. Štruktúra podnikateľského zámeru. Mechanizmus poskytovania fin. prostriedkov od ÚPSVaR.
10. Charakteristika zdrojov financovania projektov, kombinovanie rozličných spôsobov financovania. (úvery, granty, leasing ...).
11. Priame a nepriame finančné nástroje podpory podnikania.
12. Riziko a jeho miesto v podnikaní. Algoritmus riadenia rizík.
13. Klasifikácia rizík z hľadiska vplyvu na podnikateľskú činnosť firmy.
14. Postup prípravy a posudzovanie konkrétneho projektu financovaného zo zdrojov komerčnej banky.
15. Vývoj a vymedzenie pojmu inovácie, vznik inovácií. Úloha inovácií v strategických cieľoch firmy.
16. Typy inovačnej stratégie.
17. Charakteristika inovačných procesov a ich význam. Inovačná firma.
18. Fázy inovačného procesu.
19. Systémový prístup v manažmente inovácií. Základné manažérske prístupy pri riadení inovácií.
20. Model hodnotenia inovácií. Stratégie vstupu nového výrobku na trh.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.