Podnikové hospodárstvo (15 vypracovaných otázok)
Popis:
1. Podstata a systematizácia podnikových faktorov a ich kombinácia.
Pre zabezpečenie a plynulé fungovanie transformačného procesu podniku sú potrebné určité prvky, väzby vytvorené medzi týmito prvkami a väzby na vonkajšie okolie. Tieto prvky a ich väzby nazývame produkčné faktory.
Na národohospodárskej úrovni sa rozlišujú 3 PF : práca, pôda, kapitál
- toto členenie vychádza z teórie tvorby a rozdelenia príjmov hospodárskych subjektov
Pre sledovanie transformačného procesu v podniku je však nutné bližšie špecifikovať podnikové produkčné faktory. Tie tvoria vstupy transformačného procesu v podobe prvkov, činností a ich vzájomných väzieb, ako aj väzieb na vonkajšie okolie. Všetky sú navzájom previazané, priraďujú sa resp. podriaďujú sa, čím tvoria určité kombinácie.
Konečným výsledkom tvorby a fungovania týchto kombinácií je naplnenie stanoveného cieľa podniku v určitom období.
Výsledok transformácie týchto faktorov dostávame vo forme konkrétneho výrobku alebo poskytnutej služby (výstup transformačného procesu (TP))
Kľúčové slová:
podnik
podnikové hospodárstvo
podnikanie
Obsah:
- 1. Podstata a systematizácia podnikových faktorov a ich kombinácia.
2. Neobežný majetok podniku, klasifikácia, oceňovanie, opotrebenie a odpisovanie
3. Obežný majetok podniku, klasifikácia, kolobeh , obrat obežného majetku a normovanie obežného majetku.
4. Využívanie majetku podniku a jeho vplyv na hospodársku činnosť podniku.
5. Ľudské zdroje podniku a ich význam. Stanovenie potreby ľudských zdrojov a tvorba pracovných podmienok.
6. Odmeňovanie pracovníkov, užšie a širšie súvislosti tvorby mzdových prostriedkov
7. Sledovanie využívania ľudských zdrojov
8. Nákup materiálových vstupov, marketing a plánovanie nákupu materiálových vstupov, riadenie zásob materiálových vstupov
9. Produkčná činnosť podniku, typy výroby, výrobný program podniku
10. Podstata a využívanie výrobnej kapacity podniku a jej vplyv na hospodárske výsledky podniku
11. Podstata a úlohy (funkcie) predaja produktov, kontraktačná politika ako nástroj predaja produktov
12. Výrobková, komunikačná a distribučná politika ako nástroj predaja produktov.
13. Podstata a klasifikácia nákladov podniku.
14. Možnosti a prostriedky znižovania nákladov. Ukazovatele hodnotenia úrovne nákladov.
15. Podstata hodnoty podniku, podnik ako tovar, postup a metódy ohodnocovania podniku.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.