Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podnikový manažment, podnikanie - vypracované otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
43238
Posledná úprava
11.08.2015
Zobrazené
1 862 x
Autor:
ferdomravec
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
2. Cieľové zameranie podniku, základné a parciálne ciele

Každý podnik aktivizuje podnikateľskú činnosť, zvyšuje hospodárnosť a produktivitu práce. Hľadá cesty efektívnejšieho zhodnocovania vstupov vo výrobe a uspokojovania potrieb zákazníkov. Za tým účelom podnik sleduje tri základné ciele, ktorých obsah sa menil vplyvom času, spoločenských požiadaviek i zmenou hospodárskeho mechanizmu.

Základné (všeobecné) ciele:

Pôvodné ciele (dĺžka cieľov 10 - 15 rokov)
1. dosahovanie maximálneho zisku
2. zabezpečenie trvalého ekonomického rozvoja podniku
3. zabezpečovať ekonomickú stabilitu podniku (trvalé zachovanie podniku)

Súčasné ciele (dĺžka cieľov 4 - 5 rokov)
1. dosahovanie zisku pri predchádzajúcom uspokojení požiadaviek trhu
2. zabezpečovanie trvalého ekonomického rozvoja podniku vo vzťahu k svojmu okoliu
3. aktívnou ekonomickou a sociálnou politikou podporovať prostredie, v ktorom je podnik etablovaný

Hlavným cieľom bola maximalizácia zisku. Dôsledkom toho sa vedenie podniku zaoberalo len ekonomickou stránkou a jeho rozhodnutia boli orientované na zisk. Dlhodobým cieľom bolo trvalé zachovanie podniku. V súčasnosti je hlavným cieľom dosiahnuť zisk pri rešpektovaní požiadaviek trhu, spotrebiteľov.

Kľúčové slová:

podnikový manažment

družstvá

podniky

výroba

marketing

financovanie

vedenie ľudí

kariéra

plánovanie



Obsah:
  • 1. Charakteristické znaky a funkcie podniku
    2. Cieľové zameranie podniku, základné a parciálne ciele
    3. Ekonomické typy podnikov, ich základné členenie
    4. Ekonomická pozícia malých, stredných a veľkých podnikov v PPoK
    5. Organizačno - právne formy podnikov, ich silné a slabé stránky
    6. Zakladatelia a dokumentácia podniku
    7. Osobné a kapitálové spoločnosti
    8. Družstvá a podniky jedného majiteľa
    9. Predmet a funkcia podnikového manažmentu
    11. Štruktúra podnikového manažmentu
    10. Definícia manažmentu, uplatňované systémy manažmentu vo svete
    12. Stupne a zručnosti manažmentu, podniková misia
    13. Manažérska kariéra
    14. Systém manažmentu a sociálna starostlivosť
    15. Stupne v plánovacom procese, funkcia plánu v podnikovom manažmente
    16. Rozhodovanie a štruktúra rozhodovacieho procesu
    17. Podmienky rozhodovacieho procesu, rozhodovacie metódy
    18. Predchádzanie a zmierňovanie rozhodovacieho rizika
    19. Strategické plánovanie, základná stratégia podniku, obchodná a funkčné stratégie, podnikové koncepcie
    20. Taktika, taktické plánovanie, profil podniku
    21. Krízové stavy a stratégie, druhy kríz
    22. Plány a nástroje plánovania
    23.Vnútorná organizácia podniku, formálne a neformálne štruktúry organizácie ako činnosť
    24. Výrobná štruktúra podniku, odlišnosti výrobnej štruktúry v poľnohospodárskych podnikoch
    25. Organizačná štruktúra podniku, dvojstupňové, trojstupňové a štvorstupňové štruktúry
    26.Typy organizačných štruktúr, organizačný stres
    27. Jednodimenzionálna organizácia štruktúry (funkcionálne, výrobkové, úverové a trhové členenie)
    28. Dvojdimenzionálna organizácia štruktúry (koorfinácia, projektová, maticová, výrobková)
    30. Ovplyvňovanie ľudí ako funkcia a subsystém manažmentu
    31. Motivovanie a motivačné mechanizmy, štruktúra motívov (Maslovova teória), procesné teórie motivácie
    32. Vedenie ľudí, štýl práce manažéra
    33. Požiadavky na osobnosť manažéra
    34. Výber a prijímanie ľudí do pracovného procesu
    35. Ľudské zdroje a ich reprodukcia, predmet a funkcie manažmentu ľudských zdrojov
    36. Kontrola ako funkcia a subsystém manažmentu, zásady účinnej kontroly
    37. Druhy kontrol, stupne kontrolného procesu, štandardy kontrolnej činnosti
    38. Združovanie podnikov a fyzických osôb do spoločných foriem podnikania, voľné formy združení
    39. Združovanie podnikov a fyzických osôb do spoločných foriem podnikania, úzke formy združení
    40. Stupne multinacionalizácie
    42. Podnik v medzinárodnom manažmente
    45. Podnikateľský zámer, typy podnikateľských zámerov, štruktúra podnikateľského zámeru
    46. Delegovanie, zodpovednosť, autorita, osobná prestíž, centralizácia a decentralizácia právomoci

Zdroje:
  • Gozora,V.: Podnikový manažment. 1996,191 s. ISBN 80-7137-341-9
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko