Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podstata a význam medzinárodného manažmentu a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
26 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10468
Posledná úprava
05.06.2019
Zobrazené
2 999 x
Autor:
petra27
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie

Nové tisícročie sa okrem iného vyznačuje veľkým kultúrnym, enviromentálnym, ekon.ale aj globalizačným tlakom na národné podnikateľské subjekty. Proces riadenia nadnár.spoločností spočíva v prepojení faktorov medzinár.politických, kultúrnych a ekon., kt.sa stávajú nevyhnutným predpokladom úspešnosti.

Medzinárodný MNŽ je proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly ľudí. To znamená, že zákl.MNŽ funkcie - plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrola sa vykonávajú nie v jednoduchom národnom prostredí, ale v prostredí multinárodnom. Je aplikáciou MNŽ teórií a techník v medzinár.podnikateľ.prostredí.

Kľúčové slová:

holding

fúzie

podniková kultúra

medzinárodné podnikanie

akvizície podnikov

joint ventures

zahraničný trh

zahraničné investície

medzinárodný manažment



Obsah:
  • 1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
    2.Globalizácia a jej vplyv na medzinárodné podnikanie, faktory kt. podporujú a brzdia proces globalizácie
    3.Charakterizuj podstatu a význam etiky v medzinárodnom podnikaní, historické aspekty jej vývoja, manažérska etika ako profesijná etika
    4. Medzinárodná podnikateľská etika a jej hlavné subjekty, medzinárodné podnikanie a kultúrna synergia
    5. Vysvetlite podstatu etických kódexov a ich jednotlivé typy
    6. Ekonomické prostredie
    7. Charakterizujte ekonomické prostredie zahraničného trhu
    8. Charakterizujte kultúrne prostredie
    9. Charakterizujte politické prostredie a jeho faktory
    10. Vysvetlite motívy internacionalizácie podnikateľskej činnosti
    11. Klasifikujte formy vstupu na zahraničný trh a efekty priamych zahraničných investícií
    12. Charakterizujte nadnárodné spoločnosti a proces internacionalizácie činností
    13.Vysvetlite mechanizmus fungovania transnacionálnych korporácií a stupne ako sa stať globálnou spoločnosťou
    14. Teórie strategického manažmentu
    15. Medzinárodné podnikateľské stratégie a základné zdroje rastových stratégií
    16. Charakterizujte konzorcium, kartel, syndikát
    17.Charakterizujte trust, koncern a holdingovú spoločnosť
    18.Manažment fúzií a akvizícií podnikov
    19.Manažment medzinárodných joint ventures a strategických aliancií
    20. Vymedzenie podstaty organizačnej štruktúry v MNC a ich rozdelenie
    21. Klasifikačné charakteristiky organizačných štruktúr
    22. Vysvetlite podstatu firemnej (podnikovej) kultúry a jej základné prvky, firemná (podniková) kultúra a jej funkcia v medzinárodnom manažmente a podnikaní
    27.Zodpovednosť manažérov ľudských zdrojov za zvyšovanie motivácie, efektivity a zlepšovanie výkonnosti
    28. Vysvetlite špecifiká motivačnej štruktúry manažérskych pracovníkov
    29. Medzinárodní manažéri - vykonávatelia procesu manažmentu a vedenia ľudí, roly medzinárodných manažérov
    30.Typy riadiacich štýlov v medzinárodnom manažmente
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko