Podstata a význam medzinárodného manažmentu a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
«»
Popis:
1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
Nové tisícročie sa okrem iného vyznačuje veľkým kultúrnym, enviromentálnym, ekon.ale aj globalizačným tlakom na národné podnikateľské subjekty.
Proces riadenia nadnár.spoločností spočíva v prepojení faktorov medzinár.politických, kultúrnych a ekon., kt.sa stávajú nevyhnutným predpokladom úspešnosti.
Medzinárodný MNŽ je proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly ľudí. To znamená, že zákl.MNŽ funkcie - plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrola sa vykonávajú nie v jednoduchom národnom prostredí, ale v prostredí multinárodnom. Je aplikáciou MNŽ teórií a techník v medzinár.podnikateľ.prostredí.
Kľúčové slová:
holding
fúzie
podniková kultúra
medzinárodné podnikanie
akvizície podnikov
joint ventures
zahraničný trh
zahraničné investície
medzinárodný manažment
Obsah:
- 1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
2.Globalizácia a jej vplyv na medzinárodné podnikanie, faktory kt. podporujú a brzdia proces globalizácie
3.Charakterizuj podstatu a význam etiky v medzinárodnom podnikaní, historické aspekty jej vývoja, manažérska etika ako profesijná etika
4. Medzinárodná podnikateľská etika a jej hlavné subjekty, medzinárodné podnikanie a kultúrna synergia
5. Vysvetlite podstatu etických kódexov a ich jednotlivé typy
6. Ekonomické prostredie
7. Charakterizujte ekonomické prostredie zahraničného trhu
8. Charakterizujte kultúrne prostredie
9. Charakterizujte politické prostredie a jeho faktory
10. Vysvetlite motívy internacionalizácie podnikateľskej činnosti
11. Klasifikujte formy vstupu na zahraničný trh a efekty priamych zahraničných investícií
12. Charakterizujte nadnárodné spoločnosti a proces internacionalizácie činností
13.Vysvetlite mechanizmus fungovania transnacionálnych korporácií a stupne ako sa stať globálnou spoločnosťou
14. Teórie strategického manažmentu
15. Medzinárodné podnikateľské stratégie a základné zdroje rastových stratégií
16. Charakterizujte konzorcium, kartel, syndikát
17.Charakterizujte trust, koncern a holdingovú spoločnosť
18.Manažment fúzií a akvizícií podnikov
19.Manažment medzinárodných joint ventures a strategických aliancií
20. Vymedzenie podstaty organizačnej štruktúry v MNC a ich rozdelenie
21. Klasifikačné charakteristiky organizačných štruktúr
22. Vysvetlite podstatu firemnej (podnikovej) kultúry a jej základné prvky, firemná (podniková) kultúra a jej funkcia v medzinárodnom manažmente a podnikaní
27.Zodpovednosť manažérov ľudských zdrojov za zvyšovanie motivácie, efektivity a zlepšovanie výkonnosti
28. Vysvetlite špecifiká motivačnej štruktúry manažérskych pracovníkov
29. Medzinárodní manažéri - vykonávatelia procesu manažmentu a vedenia ľudí, roly medzinárodných manažérov
30.Typy riadiacich štýlov v medzinárodnom manažmente
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.