Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podstata a významy manažmentu

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12092
Posledná úprava
13.09.2019
Zobrazené
1 404 x
Autor:
didinka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Podstata a významy /chápanie pojmu/ manažmentu
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva. Pre manažment je charakteristická jeho podnikateľská orientácia.
Manažment neslúži len podnikaniu, ale uplatňuje sa aj v nepodnikateľských organizáciách.
Pojem manažment má rozličné významy:
- manažment ako praktická činnosť
- manažment ako teória či vedná disciplína
- manažment ako osobitná skupina ľudí.

Manažment možno charakterizovať aj ako sústavu princípov, metód, techník a postupov, ktoré používajú manažéri pri výkone svojej profesie.
Manažment je interdisciplinárny vedný odbor.
Pojem manažment sa používa i na označenie ľudí, ktorých poslaním je plniť manažérske funkcie.

Kľúčové slová:

manažment

trhové hospodárstvo

manažérske funkcie

Maslowova teória motivácie

SWOT analýza

kontrolný proces

stratégia

organizačná štruktúra

rozhodovanie

taylorizmus

fordizmus

batizmus



Obsah:
  • 1.Podstata a významy /chápanie pojmu/ manažmentu
    2.Systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi
    3.Klasifikácia hlavných koncepcií /škôl/ a smerov amerického manažmentu
    4.Teória medziľudských vzťahov /behavioristická, resp. neoklasická teória manažmentu pred a po 2.sv.vojne
    5.Odlišnosti japonského manažmentu od amerického manažmentu
    6. Empirizmus v americkom manažmente po 2.sv. vojne
    7.Tradičný japonský manažment
    8.“Vedecké“ riadenie /taylorizmus, fordizmus, batizmus/
    9.Teória „administratívneho“ riadenia H.Fayola a jej vývoj
    10. Byrokratický model organizácie Maxa Webera
    11. Rozhodovací a matematický prístup k manažmentu
    12.Systémový prístup/podstata a jeho zdroje/ a systémová teória manažmentu
    13.Komplexná /viac dimenzionálna/ charakteristika procesu manažmentu
    14.Riadiaci a riadený systém - ich podstata a vzťahy medzi nimi
    15.Podstata a obsah organizovania a organizačnej štruktúry
    16.Konfigurácia organizačnej štruktúry. Široká a vysoká organizačná štruktúra
    17.Vertikálna členitosť organizácie a stupne organizačnej štruktúry
    18.Funkcionálny model organizačnej štruktúry
    19. Funkcionálna a objektová/divizionálna/ organizačná štruktúra podniku
    20.Výrobkový model organizačnej štruktúry
    21.Podstata, typy a dôsledky centralizácie a decentralizácie rozhodovania v podniku
    22.Územný model organizačnej štruktúry
    23.Maticová organizačná štruktúra
    24.Líniová a funkčná organizačná štruktúra
    25. Líniovo-štábna organizačná štruktúra
    26.Projektová koordinácia a projektová organizačná štruktúra
    27.Základná klasifikácia metód rozhodovania
    28.Klasifikácia typov organizačných štruktúr podnikov podľa druhov útvarov a usporiadania vzťahov medzi nimi
    29.Charakteristika základných vzťahov medzi útvarmi
    30.Cieľovo-programové organizačné štruktúry podnikov - ich podstata a klasifikácia
    31.Formálna a neformálna organizácia
    32.Podstata, význam a klasifikácia organizačných noriem
    33.Organizačná štruktúra riadiaceho aparátu amerických firiem
    34.Podstata, obsah a druhy plánovania a plánov podľa časového trvania a podľa objektov riadenia v podniku
    35.Kontrola a kontrolný systém. Druhy kontroly v podniku. Fázy kontrolného procesu
    36.Klasifikácia a druhy rozhodovacích procesov a rozhodnutí
    37.Štruktúra rozhodovacieho procesu z hľadiská časového priebehu /fázy rozhodovacieho procesu/
    38.Empirické metódy rozhodovania - ich podstata a druhy
    39.Vymedzenie pojmu informácie z hľadiska účelu. Klasifikácia a druhy informácií
    40.Charakteristika informačného systému. Členenia a podsystémy informačného systému podniku.
    41.Podstata stratégie a strategického manažmentu podniku a jeho fázy.
    42.Skúmanie prostredia podniku, jeho obsah a vzťah k formulácii stratégie
    43.Metódy výberu typu stratégie podniku/SWOT analýza, portfóliové analýzy/
    44.Matematicko-štatistické a heuristické metódy rozhodovania
    45.Druhy stratégií na úrovni podniku. Stratégie na úrovni podnikateľských jednotiek.
    46.Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
    47.Charakteristika a klasifikácia manažérov podľa rôznych hľadísk.
    48.Roly manažérov
    49.Podstata a obsah vedenia ľudí. Vývoj prístupov k vymedzeniu efektívneho vedenia ľudí.
    50.Štýly vedenia ľudí založené na využívaní právomocí
    51.Podstata motivácie a teórie motivácie. Základné skupiny teórie motivácie
    52.Maslowova teória motivácie
    53.Vymedzenie komunikácie, model komunikačného procesu a druhy komunikácie
    54.Organizačná komunikácia a interpersonálna komunikácia.Príčiny a úloha komunikačného procesu.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko