Právo elektronických komunikácií
«»
Popis:
1. Dôvody prijatia zákona o elektronických komunikáciách (zák. č. 610/2003 Z.z.).
- cieľ novej právnej úpravy elektronických komunikácií
- implementácia nového regulačného rámca do právneho poriadku SR, ktorý sa má v členských krajinách EÚ uplatňovať od 25. júla 2003
- optimalizácia regulácie telekomunikácií v SR
- prispôsobovanie zmeneným podmienkam na trhu produktov a služieb
- spresniť pravidlá zavedenia úpravy sektorovo špecifickej regulácie v trhových segmentoch
elektronických komunikácií
- oddeliť reguláciu komunikačných sietí od regulácie obsahu
Hlavné dôvody na vypracovanie nového zákona:
- pripravovaný vstup Slovenskej republiky do Európskej únie
- nový regulačný rámec elektronických komunikácií v Európskej únii
- kontinuita súčasnej regulácie telekomunikácií a potreba jej zmeny
- zabezpečenie pôsobnosti a nezávislosti národného regulačného orgánu
Kľúčové slová:
právo
informačné technológie
elektronické komunikácie
osobné údaje
fpjj
Obsah:
- 1. Dôvody prijatia zákona o elektronických komunikáciách (zák. č. 610/2003 Z.z.).
2. Dôvody prijatia zákona o elektronických komunikáciách (zák. č. 351/2011 Z.z.)
3. Dôvody prijatia zákona č. 117/2006 Z.z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých predpisov.
4. Dôvody prijatia zákona č. 654/2007 Z.z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov a o zmene niektorých zákonov.
5. Historický vývoj právnej úpravy elektronických komunikácií v SR.
6. Pojmové vymedzenie elektronických komunikácií (najmä: pojem elektronické komunikácie, elektronické komunikačné siete, elektronické komunikačné služby, predmet zákona, účel zákona, pridružené prostriedky, pridružené služby, verejná telefónna služba, volanie).
7. Vymedzenie pojmov prístup, prepojenie v zmysle zákona o elektronických komunikáciách?
8. Pojmové vymedzenie subjektov elektronických komunikácií (podnik, užívateľ, koncový užívateľ, účastník).
9. Orgány štátnej správy v oblasti elektronických komunikácií.
10. Spolupráca národného regulačného orgánu v oblasti elektronických komunikácií s inými orgánmi štátnej správy, resp. medzinárodnými organizáciami a ich orgánmi.
11. Základné princípy, ktorými sa riadi Telekomunikačný úrad SR pri vykonávaní svojich činností a vydávaní rozhodnutí.
12. Pôsobnosť orgánov štátnej správy v oblasti elektronických komunikácií.
13. Organizácia orgánov štátnej správy v oblasti elektronických komunikácií.
14. Čo je predmetom regulácie elektronických komunikácií?
15. Aké druhy povolení na poskytovanie elektronických komunikácií vydáva regulačný orgán v oblasti elektronických komunikácií?
16. Čo je to všeobecné povolenie vo vzťahu k elektronickým komunikáciám?
17. Čo je individuálne povolenie vo vzťahu k elektronickým komunikáciám?
18. Aké druhy individuálnych povolení pozná právna úprava elektronických komunikácií?
19. Aké druhy povolení na vykonávanie telekomunikačných činností poznala právna úprava za účinnosti zák. č. 195/2000 Z.z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov a aký je ich vzťah k platnej právnej úprave?
20. Čo zahŕňa pojem poskytovanie siete?
21. Ktoré sú špecifické povinnosti v zmysle zákona o elektronických komunikáciách (zák. č. 351/2011 Z.z.) a čo je ich obsahom?
22. Čo je cieľom analýzy relevantných trhov?
23. Proces analýzy relevantných trhov.
24. Obsah a štruktúra analýzy relevantných trhov.
25. Aké relevantné trhy určil Telekomunikačný úrad SR v oblasti elektronických komunikácií a akým právnym aktom?
26. Aké kritériá vyhodnocuje Telekomunikačný úrad pri posudzovaní, či ide o významný podnik na relevantnom trhu?
27. Za akých podmienok je daná povinnosť podnikov elektronických komunikácií prepojiť svoje verejné elektronické komunikačné siete?
...
...
...
37. Čo musí obsahovať zmluva o poskytovaní verejných služieb.
38. Čo najmä obsahuje reklamačný poriadok podniku?
39. Lehoty na reklamáciu.
40. Náležitosti reklamačného poriadku pri poskytovaní verejných služieb.
41. Prenositeľnosť čísla.
42. Predmet telekomunikačného tajomstva.
43. Ochrana telekomunikačného tajomstva.
44. Zákonný účel spracúvania údajov o účastníkoch.
45. Na akú dobu je podnik povinný uchovávať prevádzkové a lokalizačné údaje?
46. Na aký účel a v akom rozsahu je podnik povinný uchovávať prevádzkové a lokalizačné údaje?
47. Čo patrí medzi prevádzkové údaje?
48. Čo sú to lokalizačné údaje?
49. Čo patrí pod pojem nevyžiadaná komunikácia.
50. Povinnosti podniku, ktorý prideľuje telefónne čísla.
51. Cieľ, predmet univerzálnej služby?
52. Určenie podniku Úradom, ktorý bude zabezpečovať US.
53. Ktoré ukazovatele určujú kvalitu univerzálnej služby?
54. Výdavky a náklady na univerzálnu službu.
55. Nový regulačný rámec EÚ pre elektronické komunikácie?
56. Za akých podmienok je možné spracúvať osobné údaje účastníkov aj bez ich súhlasu?
57. Čo je podľa zákona o elektronických komunikáciách elektronickou poštou?
58. Za akých podmienok je možné zasielať reklamu elektronickou poštou užívateľovi?
59. Ktoré právne normy v právnom poriadku SR riešia nevyžiadanú komunikáciu (SPAM) prostredníctvom elektronickej pošty?
60. Aké práva a povinnosti k cudzím nehnuteľnostiam má podnik poskytujúci verejnú sieť?
61. Mimosúdne riešenie sporov podľa zákona o elektronických komunikáciách?
62. Cezhraničné riešenie sporov podľa zákona o elektronických komunikáciách?
63. Uchovávanie údajov podľa § 58 zák. č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách, osobitne východiská tejto právnej úpravy.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.