Procesný manažment
«»
Popis:
1. Popíšte prínosy procesného manažmentu
- Štandardizácia procesov
- Jednoznačná identifikácia zodpovednosti
- Zodpovednosť – právomoc a kompetencie
- Zredukovanie zbytočnej deľby práce
- Odstránenie duplicít
- Eliminovanie neefektívnych činností
- Cielená orientácia na zákazníka
- Zmapovanie a zdieľanie znalostí
- Nepretržité zlepšovanie
2. V ktorých oblastiach manažmentu podľa Vás priniesol procesný prístup výrazný posun „vpred“?
Jednoznačne v manažmente zmien. Kolektívna motivácia. Keďže sú zamestnanci súčasťou tímu, sú aj hodnotení ako tím a nie samostatne.
...
Kľúčové slová:
proces
manažment
prístup
model
reinžiniering
EFQM
Obsah:
- 1. Popíšte prínosy procesného manažmentu
2. V ktorých oblastiach manažmentu podľa Vás priniesol procesný prístup výrazný posun „vpred“?
3. Charakterizujte rozdiel medzi funkčným a procesným prístupom – aké dôvody viedli k vývoju smerom k procesnému manažmentu?
4. Aké boli nedostatky funkčného prístupu (vzhľadom na vývoj podnikania), ktoré viedli k vzniku procesného manažmentu?
5. Popíšte súvislosti medzi projektovým a procesným prístupom (spoločné znaky).
6. Charakterizujte podstatu zákazníckeho prístupu v procesnom manažmente.
7. Popíšte v čom je podstata vnímania interných zákazníkov v procesnom prístupe?
8. Definujte proces, jeho vstupy a výstupy, regulátory a zdroje. Aký je význam takéhoto komplexného pohľadu na proces?
9. Stručne objasnite význam atribútov, ktoré sa priraďujú procesom.
10. Charakterizujte nasledovné úrovne: Proces, Aktivita, Činnosť, Operácia. Aký je význam rozlišovania týchto úrovni?
11. Charakterizujte rozdiel medzi hlavnými a riadiacimi procesmi v organizácii.
12. Charakterizujte podporné procesy a uveďte aspoň 2 príklady konkrétnych podporných procesov v organizácii.
13. Charakterizujte rozdiel medzi ,,Procesným manažmentom“ a „Procesnou analýzou“.
14. Charakterizujte možné využitia procesného manažmentu pre zvyšovanie výkonnosti organizácie.
15. Popíšte, čo je Reinžiniering a aká je jeho využiteľnosť.
16. Popíšte fázy Reinžinieringu.
17. Porovnajte dva najznámejšie metódy zlepšovania: Reinžiniering a Kaizen.
18. Popíšte dôvody a využiteľnosť vizualizácie procesov
19. Charakterizujte čo sú to procesné mapy a čo rozumieme pod mapovaním procesov.
20. Popíšte postupy modelovania: zhora nadol a zdola nahor a uveďte kedy je ktorý z nich vhodnejšie uplatniť.
21. Prečo je dôležité venovať sa štandardom (jazykom) modelovania procesov? Uveďte aspoň 4 modelovacie štandardy.
22. Charakterizujte modelovací štandard EPC – uveďte aké objekty používa, a aké sú jeho hlavné zásady.
23. Popíšte význam využívania softvérov pri mapovaní procesov. Aký je rozdiel medzi kresliacimi a modelovacími nástrojmi.
24. Objasnite podstatu EFQM.
Zdroje:
- Ján Papula, Procesný manažment
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.