Psychológia a sociológia trhu, referenti, inovátori
Popis:
Typy referentov
Reálni - komunitní
Opinion leaders
· osoby s prirodzeným významným postavením, vplyvom v komunite
· novátori, vyhľadávači noviniek
· vyššie sebavedomie
· komunikačné schopnosti
· podnecujú iných, aby si žiadali informácie (rady) stali sa informations seekers– vyhľadávači informácií
· vzájomne sa informujú
· aktívne vyhľadávajú, filtrujú, interpretujú , hodnotia a ďalej odovzdávajú informácie
· sú viac vystavení všeobecným a špecializovaným mediálnym informáciám a sú viac na nich závislí
· verejne sa angažujú
· sú v určitej oblasti expertmi, ale aj sklon k presahu názorového vodcovstva na celé kategórie produktov
· sú sociálne orientovaní (other oriented)
· silná potreba radiť (zisk pocitu moci nad inými, sebavedomia, superiority
Kľúčové slová:
Psychológia a sociológia trhu
referenti
inovátori
Príjemcovia informácií
Inovácie a nákupné správanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.