Popis:
1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA
-okrem používania farieb v pracovnom prostredí na uľahčenie a urýchlenie orientácie v priestore,farby v spojení s osvetlením výrazne ovplyvňujú psychickú pripravenosť zamestnanca na pracovnú činnosť,jeho náladu a citové tenzie,ako aj motiváciu k práci
-podľa kvality pocitov,kt. jednotlivé farby vyvolávajú,sa rozdeľujú na:
a) farby teplé (červená,žltá,oranžová)-okrem vyvolávania pocitu tepla zvyšujú aj činnosť vegetatívneho nervového systému,krvný tlak,dynamizujú psychické procesy-farby aktívne a dynamické
b) farby studené (zelená,modrá)-okrem toho,že vyvolávajú pocit chladu,pôsobia upokojujúco na psychický stav zamestnanca,tlmia činnosť vegetatívneho nervového systému,citové tenzie a reakcie na stres-farby relaxačné
-symbolické farby-ovplyvňujú vzťah zamestnanca k podniku a nepriamo aj jeho výkonnosť
-bezpečnostné farby-farby,kt. signalizujú bezpečnosť (zelená a modrá) a nebezpečenstvo (červe-ná,oranžová,žltá,čierna
Kľúčové slová:
psychológia
obchod
spotrebiteľ
imidž
telefonovanie
motív
Obsah:
- 1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA
2. NEVERBÁLNA KOMUNIKÁCIA A JEJ ZLOŽKY
3. IMIDŽ A PUBLIC RELATIONS
4. PREDMET PSYCHOLÓGIE V OBCHODE / TRHU
5. TYPOLÓGIA ZÁKAZNÍKA
6. ZÁKLADNÉ FÁZY OBCHODNÉHO ROKOVANIA
7.ČO OVPLYVŇUJE POSTOJE SPOTREBITEĽOV? (mk. komunikacia, image, reklama, public relation)
8. DOTAZNÍK A JEHO VYUŽITIE V OBCHODE
9. ČLOVEK AKO SPOTREBITEĽ A ZÁKAZNÍK
10. UVEĎTE ODPORÚČANIA,KTORÉ MôŽU POMôCŤ PRI TELEFONOVANÍ
11. ASERTÍVNA KOMUNIKÁCIA
12. ČÍM SA VYZNAČUJÚ KÚPNE MOTÍVY ?
13. REFERENČNÉ SKUPINY,FAKTORY,VPLÝVAJÚCE NA SPOTREBITEĽA
14. ZDROJE SPOTREBITEĽSKÝCH POSTOJOV
15. VLASTNOSTI EFEKTÍVNEHO MANAŽÉRA (sebakontrola,dôvera,autorita,iniciatívnosť a motivácia,organizačné predpoklady,spolupráca,nachádzať a uznávať zásluhy iných)
16. HLUK A HLUČNOSŤ NA PRACOVISKU
17. POTREBY A ICH ČLENENIE (MASLOW)
18. FAREBNÉ RIEŠENIE PLNÍ MINIMÁLNE TIETO FUNKCIE (4)
19. ŠPECIFIKÁ KULTÚR PRI MEDZINÁRODNOM OBCHODNOM ROKOVANÍ
20. CHARAKTERIZUJTE PSYCHOLOGICKÉ FAKTORY,KTORÉ OVPLYVŇUJÚ SPRÁVANIE ZÁKAZNÍKA
21. KLASIFIKÁCIA IMIDŽU PODĽA SKUTOČNOSTI A POŽIADAVIEK
22. FAKTORY,KTORÉ OVPLYVŇUJÚ SPOTREBITEĽSKÉ ZÁUJMY
23. OSOBNOSTNÝ PROFIL MANAŽÉRA
24. CHARAKTERIZUJTE METÓDU POZOROVANIA
25. VZORCE SPOTREBITEĽSKÉHO SPRÁVANIA
26. MEDZI NAJDôLEŽITEJŠIE FAKTORY,OVPLYVŇUJÚCE IMIDŽ FIRMY ZARAĎUJEME
27. OSVETLENIE PRACOVISKA
28. KTORÉ OBLASTI ZAHŔŇA ETIKA OBCHODNÉHO ROKOVANIA
29. ŠPECIÁLNE PSYCHOLOGICKÉ METÓDY
30. IMIDŽ A REPUTÁCIA FIRMY
32. RACIONÁLNE A EMOCIONÁLNE KÚPNE MOTÍVY
33. ČO JE POTREBA?
34. AKÝ VPLYV MÁ PSYCHICKÝ KONFLIKT NA TVORBU MOTÍVOV V BUDÚCNOSTI?
35. KÚPNE NÁVYKY A NÁVYKOVÉ SPOTREBITEĽSKÉ SPRÁVANIE
36. ŠPECIFIKUJTE ODLIŠNOSTI KÚPNYCH ZVYKLOSTÍ ZÁKAZNÍKOV ODLIŠNÝCH VEKOVÝCH SKUPÍN
37. KTORÉ CELOSPOLOČENSKÉ ČINITELE OVPLYVŇUJÚ SPOTREBITEĽSKÉ SPRÁVANIE
38. POTREBY A ICH ČLENENIE
39. TYPY ROZHODNUTÍ V SPOTREBITEĽSKOM SPRÁVANÍ
40. AŠPIRÁCIE V SPOTREBITEĽSKOM SPRÁVANÍ
41. DETI AKO SPOTREBITELIA A ZÁKAZNÍCI
42. VYMENUJTE,ČO MÁ ROZHODUJÚCI VPLYV PRI TVORBE A REALIZÁCII KÚPNYCH MOTÍVOV
43. SPOTREBITEĽSKÉ ZÁUJMY
44. FAKTORY,OVPLYVŇUJÚCE PROCES PRAVÉHO ROZHODOVANIA V SPOTREBITEĽSKOM SPRÁVANÍ
45. SLOLOČENSKÉ PODUJATIA V OBCHODNOM STYKU
46. VÝHODY A NEVÝHODY TÍMOVÉHO OBCHODNÉHO ROKOVANIA
47. IMIDŽ MANAŽÉRA
48. MIKROKLIMATICKÉ PROSTREDIE NA PRACOVISKU
49. VYMENUJTE DRUHY NÁKUPNÉHO SPRÁVANIA
50. VYMENUJTE VŠEOBECNÉ PSYCHOLOGICKÉ METÓDY
51. POČÚVANIE AKO AKTÍVNA FORMA KOMUNIKÁCIE
52. PSYCHOLÓGIA OBCHODU/TRHU A JEJ VZŤAH K OSTATNÝM PSYCHOLOGICKÝM DISCIPLÍNAM
53. PREDSTAVOVANIE (SPOLOČENKSKÁ ETIKA)
54. K NAJHORŠÍM VLASTNOSTIAM MANAŽÉRA PATRIA
55. PäŤFAKTOROVÝ MODEL OSOBNOSTI (BIG FIVE)
56. AKO SA PREJAVUJE NEETICKÉ SPRÁVANIE V OBCHODE
57. Z APLIKOVANÝCH PSYCHOLOGICKÝCH DISCIPLÍN VYUŽÍVA PSYCHOLÓGIA V OBCHODE HLAVNE:
58. IMIDŽ VÝROBKU
59. EXPLORAČNÉ PSYCHOLOGICKÉ METÓDY
60. NÁROKY NA SCHOPNOSTI OBCHODNÉHO MANAŽÉRA
61. KÓDEX ETICKÉHO SPRÁVANIA
62. UVEĎTE 3 ZNÁME TEÓRIE OSOBNOSTI
63. UVEĎTE POŽIADAVKY NA SPRÁVANIE SA ĽUDÍ V RÁMCI SPOLOČENSKÉHO STYKU
64. TELEFONICKÝ STYK-ÚVODNÁ FORMA OBCHODNÉHO ROKOVANIA
65. TYPOLÓGIA OSOBNOSTI PODĽA HIPPOKRATA (VYCHÝDZAJÚCA Z TEMPERAMENTU A ZÁKLADNÝCH TELOVÝCH TEKUTÍN)
66. KONFLIKT NA PRACOVISKU (PRÍČINY)
67. PSYCHOLOGICKÝ EXPERIMENT
68. UVEĎTE 4 ZÁKLADNÉ MOŽNOSTI,KTORÉ SA UVÁDZAJÚ PRE VZŤAH MEDZI IMIDŽOM FIRMY
69. NEGATÍVNE JAVY V PRACOVNOM PROCESE
70. UVEĎTE POŽIADAVKY,KTORÉ SÚ DôLEŽITÉ Z HĽADISKA OSVETLENIA PRE OPTIMÁLNU
ZRAKOVÚ VÝKONNOSŤ
71. STRUČNE DEFINUJTE ZÁKLADNÉ FORMY VERBÁLNEJ KOMUNIKÁCIE
72. PSYCHICKÁ ZÁŤAŽ V PRACOVNOM PROCESE
73. RELAXÁCIA A JEJ MIESTO V PSYCHOHYGIENE
74. STRES V PRACOVNOM PROCESE