Psycholoógia v obchode
«»
Popis:
1) neverbálna komunikácia a jej zložky
2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
- nemožno povedať, že postoje spotrebiteľa sú absolútne stabilné a konzistentné. Je možné ich ovplyvňovať a do určitej miery i meniť.
V ich premenlivosti intervenuje rad faktorov, ktoré v zásade môžu meniť kladný postoj na záporný, alebo môžu meniť iba niektoré atribúty postoja, čím ho modifikujú.
Za takéto atribúty spotrebiteľských postojov možno považovať:
• smer spotrebiteľského postoja (postoj sa vždy na niečo konkrétne vzťahuje.
• intenzita spotrebiteľského postoja ( presadzovanie postoja spotrebiteľmi)
• valencia spotrebiteľského postoja (pozícia, ktorú spotrebiteľský postoj zaujíma v dimenzií vzťahu: negatívny - indiferentný - kladný).
• frekvencia spotrebiteľského postoja
• polarita spotrebiteľských postojov (každý spotrebiteľský postoj má svoj protiklad, čo je možné aktívne využívať v reklame)
• trvanlivosť spotrebiteľských postojov ( udržuje sa alebo zaniká v súvislosti s posilňovaním, alebo utlmovaním, krátkodobé alebo dlhodobé spotrebiteľské postoje).
• obsahovú a výrazovú stránku spotrebiteľského postoja (prejavuje sa vo forme spotrebiteľského správania)
3) dotazník a jeho využitie v obchodnej činnosti
4) potreby a ich členenie
5) hluk a hlučnosť na pracovisku
Kľúčové slová:
psychológia v obchode
komunikácia
Maslow
obchodné rokovanie
typológia zákazníkov
kúpne motívy
imidž podniku
spotrebiteľ
psychológia trhu
psychohygiena
Obsah:
- 1) neverbálna komunikácia a jej zložky
2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
3) dotazník a jeho využitie v obchodnej činnosti
4) potreby a ich členenie
5) hluk a hlučnosť na pracovisku
6) osobnosť manažéra a štýl jednania
7) A. Maslow - klasifikácia potrieb
8) základné fázy obchodného rokovania - psychologická príprava
9) racionálne a emocionálne kúpne motívy
10) spoločenské podujatia v obchodnom styku
11) výhody a nevýhody tímového rokovania
12) mimika a zrakový kontakt
13) uveďte celospoločenské činitele, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie jednotlivca tak aj skupiny
14) predmet psychológie trhu
15) špecifické metódy psychológie obchodu - trhu
16) imidž manažéra
17) mikroklimatické podmienky na pracovisku
18) charakterizujte metódu pozorovania, jej typy a použitie v praxi
19) typológia zákazníkov
20) vymenujte všeobecné psychologické metódy
21) vymenujte druhy nákupného správania
22) špecifiká a dynamiká kultúr pri medzinárodnom obchodnom rokovaní
23) farebná úprava pracoviska
24) potreby a ich členenie
25) človek ako spotrebiteľ a zákazník
26) počúvanie ako aktívna forma komunikácie
27) ktoré oblasti zahŕňa etika obchodného rokovania
28) čím sa vyznačujú kúpne motívy
29) referenčné skupiny (faktory vplývajúce na spotrebiteľa)
30) imidž podniku
31) osvetlenie pracoviska
32) psychológia obchodu (trhu) a vzťah k ostatným psychologickým disciplínam
33) predstavovanie (spoločenská etika)
34) k najhorším vlastnostiam manažéra patria (vymenovať)
35) päť faktorový model osobnosti (BIG FIVE)
36) postoje v spotrebiteľskom správaní
37) ako sa prejavuje neetické správanie v obchode
38) charakterizujte psychologické faktory, ktoré ovplyvňujú správanie zákazníka
39) z aplikovaných psychologických disciplín psychológia trhu - obchodu využíva najmä (vymenovať)
40) imidž výrobku
41) farebné riešenie pracoviska plní minimálne tieto funkcie (vymenovať)
42) charakterizujte metódu pozorovania, jej typy a použitie v praxi
43) uveďte čím sú spotrebiteľské záujmy ovplyvňované
44) vymenujte čo má rozhodujúci vplyv pri tvorbe a realizácii kúpnych motívov
45) vzorce spotrebiteľského správania
46) exploračné psychologické metódy
47) nároky na schopnosti obchodného manažéra
48) vymenujte oblasti psychológie, ktoré tvoria predmet psychológie trhu
49) druhy nákupných rozhodovaní
50) kódexy etického správania
51) uveďte modely do ktorých možno zaradiť spotrebiteľov podľa nákupného správania
52) uveďte požiadavky na správanie sa ľudí v rámci spoločenského styku
53) telefonický styk, úvodná formula obchodného rokovania
54) spoločenské podujatia v obchodnom styku (opakuje)
55) konflikt na pracovisku (príčiny)
56) psychologický experiment
57) mimika a zrakový kontakt (opakuje)
58) uveďte požiadavky, ktoré sú dôležité z hľadiska osvetlenia pre optimálnu zrakovú výkonnosť
59) uveďte 4 základné možnosti, ktoré sa uvádzajú pri vzťahu medzi imidžom a firmou
60) negatívne javy v pracovnom procese
61) stručne definujte základné formy verbálnej komunikácie
62) psychická záťaž v pracovnom procese
63) metódy používané v psychológii v obchode
64) relaxácia a jej miesto v psychohygiene
65) faktory spotrebiteľského správania
66) psychické a psychologické zručnosti manažéra
67) stres v pracovnom procese
68) uveďte tri známe teórie osobnosti
69) vymenujte fázy obchodného rokovania a uveďte kroky prvej fázy
70) typológia osobnosti podľa Hypokrata (vychádzajúca z temperamentu a základných telových tekutín)
71) Faktory ovplyvňujúce proces pravého rozhodovania v spotrebiteľskom správaní
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.