Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Reformné prúdy v pedagogike 20. storočia vo svete, v ČSR, na Slovensku

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
30452
Posledná úprava
24.03.2010
Zobrazené
1 455 x
Autor:
puobzu
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
vplyv filozofie pragmatizu a pozitivizmu

pragmatizmus – zvyrazňuje pragmatické hľadisk, praktický význam v poznaní, dôležité to, čo sa osvedčí v praxi
pozitivizmus – všetko poznanie pochádza zo skúseností, čo sa môže pozitívne pochopiť


JOHN DEWEY
Inštrumentalizmus – odskúšať názory na pedagogiku v praxi
Odstránenie verballizmus a intelektualizmu
Spojenie školy s praxou
Učenie má byť skúsenosťou do života
O pramenech vychovávatelské vedy
Výchova je nutnosť, spoločenská funkcia
Môže byť pokroková alebo konzervatívna
Prirodzené metódy výchovy – stredobodom učenia je aktivita a skúsenosť žiakov, hra a práca
Priblížiť školu životu
Silná motivácia
Nedostatok jeho prístupu – príliš schematizuje, pre dieťa je to umelé

O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko