Reformné prúdy v pedagogike 20. storočia vo svete, v ČSR, na Slovensku
Popis:
vplyv filozofie pragmatizu a pozitivizmu
pragmatizmus – zvyrazňuje pragmatické hľadisk, praktický význam v poznaní, dôležité to, čo sa osvedčí v praxi
pozitivizmus – všetko poznanie pochádza zo skúseností, čo sa môže pozitívne pochopiť
JOHN DEWEY
Inštrumentalizmus – odskúšať názory na pedagogiku v praxi
Odstránenie verballizmus a intelektualizmu
Spojenie školy s praxou
Učenie má byť skúsenosťou do života
O pramenech vychovávatelské vedy
Výchova je nutnosť, spoločenská funkcia
Môže byť pokroková alebo konzervatívna
Prirodzené metódy výchovy – stredobodom učenia je aktivita a skúsenosť žiakov, hra a práca
Priblížiť školu životu
Silná motivácia
Nedostatok jeho prístupu – príliš schematizuje, pre dieťa je to umelé
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.