Popis:
1. Priebeh obchodného rokovania
Priebeh obchodného rokovania možno zobraziť nákresom ukazujúcim, ako sa jednotlivé prvky a faktory ovplyvňujú.:
( NÁKRES JE V KNIHE RVMO NA STRANE 67. )
Význam: veľký, malý, životný, prežitie a záchrana firmy.
Motívy: osobné, vecné, hlavné, vedľajšie, dosiahnuť zisk, získať podiel na trhu, udržať zákazníka, získať nového partnera, udržať zamestnanosť vo firme, znížiť náklady,
Subjekty: stály, potenciálny, zriedkavý, problematický zákazník, výrobca, obchodník, sprostredkovateľ, dovozca, vývozca, šéf firmy, prokurista, pracovník firmy.
Predmet: kvalita, sortiment, výkon, financovanie.
Obsah: spotrebný tovar, investičné celky, služby, cenové rokovania, reklamácie, urgencie platieb a lehôt, stanovenie záruky, vývoz, dovoz.
Prostredie: vhodné, nevhodné, formálne, neformálne, tuzemské, zahraničné, známe, neznáme, domáce, neutrálne, nepriateľské.
Miesto rokovania: kancelária (naša alebo partnera), hotel, letisko, reštaurácia, dopravný prostriedok, veľtrh, špeciálna rokovacia miestnosť.
Okolnosti: všetko, čo môže pozitívne alebo negatívne ovplyvniť obchodné rokovanie v oblasti makro- alebo mikro-.(Konjunktúra, štrajk, právny chaos, ekologická katastrofa)
Ciele: prezentované, skutočné, hlavné, vedľajšie, minimálne, maximálne, strategické, taktické, firemné, legálne, nelegálne.
Prostriedky: všetko, čím pôsobíme na partnera, prostriedky z oblasti komunikácie a psychológie (ponuky, návrhy, koncesie, vyčkávanie, hrozby)
Metodika: spôsob, ako dosiahnuť želané ciele s najmenšími námietkami, najkratšou cestou, optimálne s najmenšími nákladmi.
Rokovacie a predajné techniky: konštruktívne, deštruktívne, agresívne, zvádzajúce, účinné, sociálne a antisociálne.
Proces rokovania: pokiaľ nepoznáme prvky tvoriace mozaiku rokovania a ich zložité vzťahy, deje sa pri rokovaní všetko tajomne a nepochopiteľne.
Výsledok rokovania: porovnáme to, čo sme do rokovania vložili (peniaze, čas, úsilie, nervy) a to, čo sme rokovaním dosiahli (peniaze, skúsenosti, zmluvu, kontakty, dobré meno)
Spätná väzba: Back feed , cieľom je zvýšiť úspešnosť pri ďalšom rokovaní s konkrétnym partnerom a poučiť sa súčasne pre každé ďalšie rokovanie s inými partnermi
Kľúčové slová:
rokovanie
akvizícia
reklamácia
pravidlá správania
komunikácia
obchod
urgencia
Obsah:
- 1. Priebeh obchodného rokovania
2. Druhy obchodného rokovania
3. Fázy obchodného rokovania
4. Dôležitosť prípravy na obchodné rokovanie
5. Oblasti a formy prípravy na OR
6. Pravidlá správania a vystupovania v OR
7. Využitie komunikácie v obchodnom rokovaní
8. Obsah a štruktúra komunikácie
9. Verbálna komunikácia
10. Neverbálna komunikácia
11. Typológia ľudí
12. Vplyv kultúrnych odlišností na obchodné rokovanie
13. Rokovacie štýly
14. Duševná hygiena a obchodné rokovanie
15. Obchodné pasce
16. Obchodné rokovanie a jeho ciele
17. Typológia dohôd na obchodnom rokovaní
18. Pocity a ich prejavy
19. Riziká a bariéry v OR
20. Bariéry v komunikácii
21. Konflikty obch. rokovania a ako im predchádzať
22. Predajné a rokovacie techniky
23. Filozofia obchodu ( obchod funguje ak)
24. Vymenujte kritéria pre odlíšenie kultúr
25. Hriechy obchodníka
26. Vlastnosti profesionálneho negociátora
27. Požiadavky na uzavretie predaja (obchodu)