Sociálna psychológia - vypracované otázky
Popis:
Vypracované otázky predmetu sociálna psychológia. Pr.:
Presnosť sociálnej percepcie: vek, rodové rozdiely,osobnostné črty pozorovateľa, inteligencia, profesionálne zameranie, sociálna percepcia anomálnymi jedincami. Rodové rozdiely- vo všeobecnosti ženy v porovnaní s mužmi viac prejavujú emócie navonok vo svojom správaní a tiež vedia spoľahlivejšie rozpoznať emócie u iného človeka. Pri vnímaní iných ľudí si ženy vo všeobecnosti viac všímajú osobnostné charakteristiky( aký človek je) a muži skôr roly vnímaných osôb(sociálny status). Osobnostné črty pozorovateľa- to ako hodnotíme človeka, kt. vnímame závisí aj od toho akí sme my sami. Dôležitú úlohu môžu zohrať také črty posudzovatela ako autoritárstvo,agresivita(podlaseba sudim teba). Inteligencia- vo všeobecnosi platí,že čim je vyššia tym je clovek schopnejši presnejšie vnímať iných ľudí. Neplatí to úpplne presne-inteligencia zvyšuje presnosť len do pásma stredného nadpriemeru.
Kľúčové slová:
sociálna psychológia
psychológia
socializácia
sebapercepcia
predsudok
konformita
status
sociálna rola
proxemika
haptika
paraverbálna komunikácia
Obsah:
- Predmet a význam sociálnej psychológie. Determinácia ľudskej psychiky. Socializácia a sociálne učenie. Stránky sociálneho styku - sociálna percepcia, sociálna komunikácia, sociálna interakcia. Problematika postojov. Sociálne skupiny. Štruktúra a dynamika sociálnych skupín. Školská trieda a rodina ako špecifické sociálne skupiny. Psychické vyhorenie.
Zdroje:
- ATKINSONOVÁ, R.L., ATKINSON, R.C., SMITH, E.E., BEM, D.J. 1995. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995.
- BOROŠ, J. 2001. Základy sociálnej psychológie (pre študujúcich humánne, sociálne a ekonomické vedy). Bratislava: Iris, 2001.
- GÁBOROVÁ, Ľ.1999. Sociálna psychológia pre učiteľov. Prešov: FHPV PU, 1999.
- IZDENCZYOVÁ, N. 2009. Základy všeobecnej a sociálnej psychológie. Vysokoškolský učebný text. Prešov: PF PU, 2009.
- KŘIVOHLAVÝ, J. 1998. Jak nestratit nadšení. Praha: Grada, 1998.
- VÁGNEROVÁ, M. 2001. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.